×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

افتخاری دیگر برای ارزان ترین گوشی پرچمدار در جهان!

اگر گمان می‌کنید که پیکسل ۷ پرو قرار است به ارزان ترین گوشی پرچمدار دنیا تبدیل شود، بد نیست نیم‌نگاهی هم به شیائومی و محصول جدیدش، Xiaomi 12T Pro داشته باشید! طبیعتا انتظار می‌رود گوشی‌های ارزان‌تر مشخصات ضعیف‌تر و قابلیت‌های محدودی در مقایسه با محصولات گران‌تر داشته باشند. با این وجود، مشخصات فنی گوشی جدید شیائومی از بسیاری محصولات پرچمدار سایر برندها قدرتمندتر است.

در سال‌های اخیر کاربرد گوشی‌های موبایل بسیار گسترده‌تر از برقراری تماس و ارسال پیامک‌ها شده است؛ به طوری که در عمل ملاک سنجش گوشی‌های هوشمند، قدرت، سرعت و قابلیت‌های آن‌هاست. بر همین اساس، گوشی‌ها در سال‌های اخیر به سه دسته اقتصادی، میان رده و پرچمدار تبدیل شده‌اند که هریک سطح خاصی از عملکرد را ارائه می‌دهند.

با این حال، عملکرد قدرتمندتر، سرعت بیشتر و قابلیت‌های متنوع‌تر طبیعتا مستلزم قیمت بالاتر گوشی است.

شیائومی و مشخصات فنی فوق‌العاده Xiaomi 12T Pro
شیائومی در سال‌های اخیر، مکانیزمی متفاوت از سایر کمپانی‌ها را برای قیمت‌گذاری پرچمدارانش پیش گرفته است.‌ برای درک بهتری استراتژی این کمپانی چینی، بد نیست نگاهی به پرچمدار اخیر این کمپانی، شیائومی ۱۲ تی پرو بیاندازید که روز گذشته به طور رسمی رونمایی شد.

با نگاهی به مشخصات فنی این گوشی، خیلی سریع می‌توان متوجه شد که با یک پرچمدار تمام‌عیار طرف هستیم! پیش از هر چیز، پرچمدار جدید شیائومی از تراشه‌های قدرتمند و چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام استفاده می‌کند و از حداکثر دوازده گیگ رم نیز بهره می‌برد.

از طرف دیگر، شیائومی ۱۲ تی پرو از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که قادر است با هر نوع استفاده، حداقل یک روز کامل کاربر را همراهی کند. همچنین اگر شارژ باتری تمام شود، با شارژ سریع ۱۲۰ واتی این گوشی هرگز نیازی نیست نگران شارژ کردن آن باشید. چرا که این گوشی برای شارژ شدن کامل تنها ۱۹ دقیقه زمان نیاز دارد.

دوربین شیائومی ۱۲ تی پرو
در کنار سیستم پردازشی قدرتمند Xiaomi 12T Pro، مهم‌ترین قابلیت آن را باید دوربین آن دانست. در قسمت پشت این گوشی شاهد تعبیه یک ماژول سه‌گانه هستیم که از یک لنز دو مگاپیکسلی ماکرو، یک حسگر هشت مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین اصلی فوق‌العاده ۲۰۰ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

به این ترتیب، پرچمدار جدید شیائومی پس از موتو ایکس ۳۰ پرو موتورولا به دومین گوشی هوشمند مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تبدیل می‌شود. البته حسگر به کار رفته در گوشی شیائومی بزرگ‌تر از نمونه موجود در گوشی موتورولاست.

دوربین اصلی شیائومی ۱۲T پرو از یک حسگر ایزوسل HP1 سامسونگ با اندازه ۱/۱٫۲۲ اینچ استفاده می‌کند. همچنین با وجود اینکه این گوشی فاقد لنز تله فوتو است، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن قادر به ارائه بزرگنمایی نوری دو برابری است.

طبیعتا بزرگنمایی دوربین Xiaomi 12T Pro در مقایسه با برخی گوشی‌های صاحب‌نام بازار ضعیف‌تر است. با این وجود وضوح تصاویر و جزئیات ثبت شده توسط آن بسیار برتر از دیگر رقبای هم‌رده است.

این حسگر شگفت‌انگیز همچنین قادر به ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه و ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. دوربین ۱۲T پرو همچنین از لرزش‌گیر نوری هم استفاده می‌کند تا ویدیو‌هایی بسیار واضح و بدون لرزش را به ثبت برساند.

همچنین از دیگر قابلیت‌های شیائومی ۱۲ تی پرو هم می‌توان به فناوری تعقیب چشم اشاره کرد که برای ضبط ویدیوها بسیار مفید است. به واسطه این قابلیت، دوربین اصلی به جای پس‌زمینه بر روی صورت کاربر تمرکز می‌کند. همچنین قابلیت تعقیب حرکت نیز باعث می‌شود که دوربین در هنگام ضبط ویدیو بر روی تصویری خاص متمرکز باشد.

شیائومی ۱۲ تی پرو؛ ارزان ترین پرچمدار بازار

Xiaomi 12T Pro روز گذشته رونمایی شد. با این وجود، شروع فروش آن از هفته آینده خواهد بود. محصول جدید شیائومی همچنین در رنگ‌های مشکی، آبی و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false