×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

روند کاهشی وقوع جرایم خشن و سرقت خودرو در گیلان

« علیرضا حدادی» رئیس پلیس آگاهی استان گیلان شامگاه جمعه(۲۳ اردیبهشت) اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد پرونده‌هایی که توسط مراجع انتظامی و قضایی به پلیس آگاهی گیلان ارسال می‌شود پرونده‌های سرقت و هفت درصد باقیمانده هم در حوزه مالی، جعل و کلاهبرداری و جنایی است.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان وضعیت استان را در حوزه وقوع جرایم نسبت به نرم کشوری برشمرد و عنوان کرد: گیلان در وقوع برخی از جرایم مانند جرایم خشن روند رو به کاهش دارد و در حوزه جرایم خرد کمی شاهد افزایش سرقت‌ها هستیم.
حدادی با بیان اینکه جرم کیف قاپی در گیلان به نسبت دو ماه گذشته روند کاهشی داشته و در بخش زورگیری به نسبت سایر استان‌ها استانی امن محسوب می‌شود تصریح کرد:‌ گیلان به لحاظ وقوع سرقت به نسبت سال گذشته یک درصد کاهش دارد و در وقوع جرایم مهمه هم این روند کاهشی وجود دارد.
وی بیش از ۷۰ درصد از جرایمی که در گیلان به وقوع می‌پیوندد را جرایم خرد اعلام کرد و افزود:‌ مهم‌ترین سرقت‌هایی که در گیلان انجام می‌شود در بخش اموال عمومی، معابر، اماکن خصوصی، ساختمان‌های در حال ساخت و خانه‌ها و ویلاهای رها شده می‌باشد.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پاسخ به این پرسش که پیک وقوع سرقت در استان در چه زمانی بیشتر است اضافه کرد:‌ بر اساس تجربه و پرونده‌هایی که وجود دارد بیشتر سرقت‌های خرد بین ساعت دو بامداد تا پنج صبح انجام می‌گیرد و در حوزه سرقت از منزل هم این سرقت‌ها معمولا بین ساعت پنج بعدازظهر تا ۹ شب اتفاق می‌افتد.
حدادی با تاکید بر اینکه گیلان در حوزه سرقت خودرو ۱۹ درصد کاهش سرقت دارد اذعان کرد:‌ بیشتر این سرقت‌ها مربوط بع سرقت خودروهای پراید مدل پائین است بنابراین از مردم می‌خواهیم خودرو خود را به تجهیزات مراقبتی تجهیز کنند و ضمن توجه به هشدارهای پلیس خودرو را با موتور روشن رها ننمایند.
وی اظهار داشت: در گیلان به نسبت سایر استانهای کشور در تمام مصادیق جرایم خشن مانند زورگیری و خفت گیری روند کاهشی دارد از طرفی از مردم می‌خواهیم در زمان تردد در خیابان مراقب گوشی‌های تلفن همراه خود که در دست دارند باشند تا مورد سرقت قرار نگیرد.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از برگزاری گشت های مشترک رضویون با همکاری بسیج برای مقابله با سرقت خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی استان گیلان برای کاهش سرقت‌ها در حوزه‌های مختلف با ۱۷ دستگاه و نهاد همکاری تنگاتنگ و متقابل دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false