×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

واردات روغن خام خوراکی در بندرکاسپین رکورد زد

براساس گزارش سازمان منطقه آزاد انزلی در فروردین ماه امسال با پهلوگیری هفت کشتی تانکردار، ۳۵ هزار تن روغن خام خوراکی مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور در این مجتمع بندری کاسپین تخلیه شد که رکورد تازه ای در این حوزه می‌باشد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی امروز چهارشنبه از شکسته شدن رکورد تخلیه کشتی تانکر حامل روغن خوراکی در مجتمع بندری کاسپین خبر داد و استمرار تأمین کالاهای اساسی کشور از این بندر را یکی از مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.
امین افقی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هفت کشتی حامل روغن خوراکی خام در اسکله دلفین مجتمع بندری کاسپین پهلوگیری کرد، افزود: از آغاز فعالیت بندرکاسپین در سال ۹۷ تا کنون این رقم بی سابقه بود و با ورود این تعداد کشتی حجم واردات روغن از طریق مجتمع بندری کاسپین از مرز ۵۵۷ هزار تن نیز گذشت.
وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت بندر کاسپین تاکنون ۱۱۲ فروند تانکر حامل روغن خام خوراکی در مجتمع بندری کاسپین پهلودهی شد که پس از تخلیه محموله توسط کامیون های تانکر به سراسر کشور صادر شد.
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به وجود ۶۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن فله مایع و یک پست اسکله دلفین به عنوان زیر ساخت‌های بندری به منظور پهلوگیری کشتی های تانکر حمل مایعات در مجتمع بندری کاسپین، خاطر نشان کرد: یکی از مزیت های بندر کاسپین فاصله کم مخازن موجود تا اسکله های این مجتمع بندری است که به نوعی به عنوان یک مزیت رقابتی نسبت به سایر بنادر، موجب کاهش مدت زمان تخلیه کشتی های حمل روغن و هزینه های مربوط به آن شده است.
افقی نزدیکی مجتمع بندری کاسپین به پایتخت و کارخانه های تولید روغن کشور را از مزایای ترانزیت از طریق این مجتمع بندری و همچنین کاهش هزینه های حمل کالا برای تجار عنوان کرد و یادآور شد: پیش از فروردین امسال، بیشترین تعداد کشتی تانکر تخلیه شده مربوط به خرداد سال گذشته بود که جمع تناژ آن ۳۱ هزار تن بوده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در ۲ بندر انزلی و کاسپین گفت: در روزهای گذشته ترانزیت مواد نفتی و سوخت نیز در مجتمع بندری انزلی به صورت حمل یکسره صورت گرفت و امیدواریم با تداوم ترانزیت سوخت از با سابقه ترین بندر شمال کشور، شاهد رشد درآمدهای ترانزیتی کشور باشیم.
بندرکاسپین در منطقه آزاد انزلی با سه پست اسکله فعال به عنوان یک بندر نسل سوم با مساحت پسکرانه عملیاتی و پشتیبان ۳۵۰ هکتار، با مساحت حوضچه آرامش ۲۲۰ هکتار و طراحی ۱۴ پست اسکله در فاز نهایی، دارای دو موج‌شکن به طول ۲.۶ کیلومتر است که قابلیت پهلوگیری کشتی‌های با آبخور بالا را دارد.
منطقه آزاد انزلی با بهره مندی از ظرفیت های بندر کاسپین و مجتمع بندری انزلی به عنوان دروازه تجارت دریایی ایران به اورسیا محسوب می شود و از سوی دیگر استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم می‌تواند فرصتی برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی کشور فراهم سازد و علاوه بر تامین نیاز کشور موجب رونق و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر شود.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false