×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

«کیم جونگ اون» برای «رئیسی» پیام فرستاد

وزارت خارجه پیونگ‌یانگ امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران پیام تبریک ارسال کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره شمالی در این خصوص گزارش کرد، طبق گفته وزارت خارجه کره شمالی، کیم در پیام تبریک روز گذشته (جمعه) خود به رئیسی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که «همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف بیش از پیش گسترش و توسعه یابد.»

کیم همچنین با بیان اینکه دوستی بین دو کشور «در جاده مبارزه مشترک علیه امپریالیسم شکل گرفته است» گفت که برای ایران در دستیابی به «رفاه و توسعه کشور» آرزوی موفقیت دارد.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین در بیانیه‌ای جداگانه بر روابط ویژه پیونگ‌یانگ با تهران تأکید کرد و گفت که دو ملت از دیرباز «روابط دوستی و همکاری در مبارزه مشترک برای استقلال در برابر امپریالیسم» را ایجاد کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، ایران و کره شمالی در آوریل ۱۹۷۳ روابط دیپلماتیک برقرار کردند. چندین دهه است که کشورهای غربی دو کشور ایران و کره شمالی را به تجارت قطعات و فناوری موشکی و هسته ای متهم کرده‌اند و در همین راستا تلاش‌های زیادی را برای اعمال فشار به امید منزوی کردن این دو کشور به کار گرفته‌اند.

روز گذشته (چهارشنبه ۲۲ بهمن) در حالی که مردم ایران سالرزو پیروزی انقلاب سال ۵۷ را جشن گرفتند، مقامات و روسای دولت کشورهای مختلف از جمله ارمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و کشورهای عربی منطقه نیز فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مقامات و مردم ایران تبریک گفتند. رسانه‌های عربی و انگلیسی‌زبان جهان نیز به پوشش گسترده مراسم فجر ۴۳ پرداختند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false