×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مشکلات تالاب عینک گیلان مرتفع می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و موضوع بررسی راهکار‌های حفظ و استفاده بهینه از تالاب عینک ، با اشاره به آسیب‌های کمی و کیفی این تالاب، اظهار کرد: امروزه تالاب عینک کارکرد و ساختار اصلی خود را از دست داده و نخستین گام برای ساماندهی آن مشخص شدن مالکیت این تالاب به مساحت بیش از ۷۰ هکتار و صدور سند در کمترین زمان ممکن است.
وی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بستر تالاب را موجب بروز مشکلات فراوانی دانست و افزود : مالکان زمین در بستر تالاب حق ساخت بنا ندارند ، زیرا این سازه‌های غیرقانونی علاوه بر کاهش زیبایی چشم انداز تالاب، سبب ورود فاضلاب‌های خانگی به تالاب می‌شود.
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: به دلیل ورود فاضلاب‌های شهری به تالاب عینک، گونه‌های مهاجم گیاهی رشد کرده که باید برای رفع آن راهکاری اندیشیده شود.
حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی افزود: از این پس شهرداری مکلف است تا از ساخت و ساز هر بنایی در بستر تالاب جلوگیری کرده و با ساماندهی وضعیت تالاب ، برای ادامه فعالیت تجاری اشخاصی که اطراف تالاب ساخت و ساز کرده اند، مکان دیگری را برای کسب و کار آن‌ها در نظر گرفته شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false