×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ترمز مرگ و میر کرونایی در گیلان کشیده شد

فردین مهرابیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: طی چند روز اخیر تنها یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در “روز گذشته” داشتیم و تقریباً مرگ و میر روزانه ناشی از این ویروس در استان به صفر نزدیک شده است.
وی با اشاره به کاهش آمار بستری‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان اضافه کرد: بر اساس آمار امروز ۱۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند، خاطر نشان کرد: ۲۴ بیمار بدحال نیز بستری هستند.
مهرابیان بیان داشت: کاهش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان و فوت ناشی از این بیماری نشانگر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا به ویژه دز سوم است.
وی با اشاره به نقش مهم تزریق واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش مبتلایان و شدت بیماری اضافه کرد: بیش از پنج درصدی از واجدین شرایط گیلان که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای تزریق به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا نیز در پیشگیری از سویه اومیکرون مهم است، اظهار داشت: افراد بالای ۱۸ سال که ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند و سه ماه از تزریق گذشته برای دریافت نوبت سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون در سراسر استان گیلان مراجعه کنند.
مهرابیان گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار نفر معادل ۹۴.۷ درصد از جامعه هدف دز اول واکسن کرونا و بیش از یک میلیون و ۹۶۱ نفر معادل ۸۷.۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را در گیلان دریافت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان نیز به بیش از ۳۷۴ هزار نفر رسیده‌ که تقریبا طی ۲ هفته اخیر بیش از ۳۴ درصد افزایش یافته‌است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون و اینکه تعداد پایگاه‌های روزانه تزریق واکسن در گیلان متغیر است، اظهار داشت: امروز نزدیک ۳۹۰ پایگاه واکسیناسیون در این استان فعال است که از این تعداد ۲۱۲ مرکز در رشت فعالیت دارد.
مهرابیان به راه‌اندازی مراکز ۲ شیفته تزریق واکسن اشاره کرد و ادامه داد: این مراکز تا قبل از تزریق نوبت سوم واکسن فعال بودند که با توجه به مراجعه مردم برای دریافت دز سوم واکسن برای رفاه حال آنان بار دیگر برای فعالیت آنها اقدام خواهد شد.
وی افزود: در این ارتباط مرکز شهیدچمران رشت از فردا دوشنبه ۲ شیفته “از هشت صبح تا ۲۰ عصر” برای تزریق واکسن کرونا فعال می‌شود.
بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک که روز گذشته “شنبه” اعلام شد همه ۱۷ شهرستان گیلان شامل املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه‌سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش، رودبار، آستارا و رودسر در نقشه کرونایی آبی شدند.
گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false