×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

گیلان رتبه نخست در پرداخت تسهیلات رونق تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ با بیان اینکه برای امسال هزار و ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید هدف‌گذاری شده گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲هزار و ۷۱میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی به صنایع دارای اولویت در استان پرداخت شده است که بسیار بیشتر از حد هدف گذاری است.

فرهاد دلق پوش در آیین تجلیل از واحد‌های صنعتی و معدنی برتر و حامیان حقوق مصرف کننده استان افزود: این تسهیلات برای مواردی، چون تامین سرمایه در گردش، خرید تجهیزات، توسعه و صنایع اولویت‌دار پرداخت شده است.

وی تولید محصولات صادرات محور، دانش بنیان و مدرن را اولویت استان دانست و گفت: گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه نخست کشور را کسب کرده و این موفقیت ماحصل تلاش دست اندرکاران این حوزه می‌باشد.

دلق پوش با بیان اینکه دولت باید بتواند از صنایع حمایت و آنها را هدایت کند تاکید کرد: بخش‌های داخلی صنایع و واحد‌های تولیدی نیازمند دخالت دولتی نیست، اما بر اساس حمایت‌های مالی این حق دولت است که بر حسن اجرای امور نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه نرخ بالای سود تسهیلات بانکی برای صنعت توجیه ندارد گفت: مسئله اصلی صنعت و معدن در شرایط کنونی مسئله نقدینگی، بدهی‌ها، معوقات و جریمه‌هایی است که صنعتگران متحمل می‌شوند، و برای رونق تولید باید این مشکلات رفع شود.

دلق پوش با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع و تامین نقدینگی آنها افزود: گیلان در صنعت سلولزی در تولید فرآورده‌های مختلف چوبی جایگاه نخست و در صنعت فولاد مقام چهارم کشور را دارد.

در پایان این مراسم از ۲۱واحد نمونه صنعتی و معدنی؛ از ۱۳شرکت و واحد تولیدی برتر استان در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان تقدیر و قدردانی شد.

حدود دوهزار و ۶۰۰واحد صنعتی در گیلان فعال است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false