×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

برخورد قانونی با برداشت کنندگان غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای در گیلان

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از برخورد قانونی با برداشت کنندگان غیرمجاز مصالخ رودخانه‌ای در گیلان خبر داد و گفت: شرکت‌هایی که به شکل غیرقانونی در حال برداشت مصالح رودخانه‌های گیلان هستند، شناسایی و به حوزه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

«محمد مهدی اکبری» رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گیلان شامگاه شنبه( ۲۷ آذر) در برنامه خبری اظهار داشت: در مواقع وقوع سیلاب رسوبات و مصالح از ارتفاعات به سمت پائین دست رودخانه‌ها سرازیر می‌شود و این امر موجبات تخریب حاشیه رودخانه‌ها را فراهم می‌کند، از طرفی برداشت از سطح این رودخانه‌ها باید با مجوزات قانونی انجام گیرد.
رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گیلان دپوی رسوبات سیلاب در بستر رودخانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: شهرستان فومن جزو مناطقی در استان گیلان محسوب می‌شود که به علت وقوع سیلاب پل‌های زیادی در آن تخریب شده، بنابراین برداشت مصالح رودخانه‌ای امری حساس است.
اکبری با بیان اینکه شیب رودخانه‌های گیلان بسیار بالاست و در مواقع سیلابی کف رودخانه‌ها کنده می‌شود تصریح کرد: برداشت مصالحی که هم‌اینک در بالاست پل و رودخانه ماکلوان فومن در حال انجام است تنها مربوط به مصالح مازادی است که در آن منطقه وجود دارد.
وی با اذعان به این نکته که تنها بخشی از برداشت‌هایی که هم‌اینک در سطح رودخانه‌های گیلان انجام می‌شود مجاز است و مابقی به شکل غیرمجاز انجام می‌شود اضافه کرد: برداشت‌های مجاز مصالح از سطح رودخانه‌های استان گیلان با توجه به پتانسیل رودخانه مورد نظر و پس از انجام کارهای کارشناسی قابل انجام است تا به رودخانه آسیب وارد نشود.
رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه گاهی برداشت مصالح از سطح رودخانه‌های استان غیرکارشناسی و فراتر از پتانسیل رودخانه انجام می‌گیرد یادآور شد: بعضی اوقات برداشت‌ مصالح از بستر رودخانه‌ها انقدر بی رویه انجام می‌شود که شرکت مجبور به انجام اقدامات ترمیمی برای حفاظت از تاسیسات و مسیرهای دسترسی است.
اکبری مهم‌ترین هدف از برداشت‌های اصولی مصالح رودخانه‌ای در گیلان را افزایش عرض رودخانه‌های استان و محافظت از منطقه و جلوگیری از تخریب در مواقع بروز سیلاب اعلام کرد و گفت: شرکت‌ها و گروه‌هایی که به شکل غیرقانونی در حال برداشت مصالح رودخانه‌های گیلان هستند شناسایی و به حوزه‌های قضایی همان منطقه معرفی شده‌اند.
وی از برنامه شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای برخورد با برداشت کنندگان غیرمجاز مصالخ رودخانه‌ای در استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای متولی اصلی حفاظت از رودخانه‌ها است بنابراین اجازه نخواهد داد برداشت‌های بی‌رویه از بستر رودخانه‌های گیلان صورت بگیرد و استمرار پیدا کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false