×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

لغو محدودیت تردد شبانه‌ی کرونایی در گیلان

دکتر اسدالله عباسی ساعاتی پیش در صد و هفتمین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در رشت گفت: با توجه به تغییر رنگبندی تمامی شهرستانهای هفده گانه‌ی گیلان به سمت آبی و زرد، از این پس محدودیت‌های تردد شبانه‌ی شهری و تردد روزانه‌ی بین شهری در گیلان برداشته می‌شود.

استاندار هدف از اعمال این محدودیت‌ها را کنترل و مقابله با همه گیری کرونا اعلام کرد و افزود: حال که با همکاری آحاد شهروندان گیلانی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون، شرایط کنترل این بیماری رو به تثبیت شدن رفته، می‌توان محدودیت‌های تردد را برداشت و شرایط را برای بهبود فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه تغییر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از دستگاه‌های مرتبط خواست علل بروز و شیوع بیماری کرونا در مناطق محدود و مشخص استان را بررسی و سیاست‌های بازدارنده را در خصوص کنترل این بیماری اعمال کنند تا تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی به حداقل برسد.

استاندار در ادامه، شرایط واکسیناسیون در استان را رضایتبخش عنوان کرد و افزود: برای نیل به اهداف مطلوب و حداکثری باید تمامی اقشار جامعه‌ی شهری و روستایی برای دریافت دز‌های اول و دوم واکسن و اقشار در معرض خطر بیشتر، دوز سوم را دریافت کنند.

اسدالله عباسی اضافه کرد: تمامی تلاش استان رسیدن به ایمنی بالای ۹۰ درصد در امر واکسیناسیون است، تا زندگی مردم به روال عادی بازگردد.

وی همچنین اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه را برای تزریق هر چه سریعتر واکسن به افرادی که قادر به خروج از منزل نیستند یا از مراکز تزریق فاصله دارند، ضروری دانست و از دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست به همراه نیرو‌های بسیجی این روند را پیگیری نماید.

دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند مراجعه و بستری بیماران کرونایی در استان ارایه کرد و افزود: در حال حاضر ۲۶۳بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری اند و نسبت ورودی و ترخیصی بیماران بستری در بیمارستان‌ها تقریبا بین ۴۱تا۴۵ نفر و متعادل است.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴میلیون و ۵۰۰هزار دز واکسن در گیلان تزریق شده، افزود: ۲میلیون و ۲۱هزار و ۷۴۵دز اولی و یک میلیون و ۶۷۹هزار دز دومی بوده اند.

دکتر آبتین حیدرزاده همچنین شرایط تزریق دز‌های اول، دوم و سوم واکسن کرونا را برای جامعه‌ی هدف تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰درصد جامعه‌ی هدف استان نسبت به تزریق واکسن گرایشی ندارند و ۲۰درصد از افرادی که دز اول را دریافت کرده اند، نسبت به تزریق دز دوم اقبالی نشان نمی‌دهند افزود: این رقم برای افراد واجد شرایط دز سوم، ۳۰درصد است.

لغو محدودیت تردد شبانه‌ی کرونایی در گیلان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false