×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

بستری ۳۰۹ بیمار کرونایی در گیلان؛ عادی انگاری پیک ششم را به دنبال دارد

فردین مهرابیان سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان به ۳۰۹ نفر رسیده است، اظهار کرد: تعداد کل بیماران جدید کرونایی گیلان طی روز گذشته نیز ۴۹ نفر بوده است.
وی از بستری بودن ۵۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت های و ویژه و آی.سی.یو خبر داد و افزود: تعداد کل بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان نیز ۵۴ نفر اعلام شد است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار بستری بیماران کرونایی به نسبت اوایل سال کمی کاهش پیدا کرده است، اما باید توجه داشته باشیم که ادامه این روند و جلوگیری از شروع پیک ششم کرونا در گیلان به مشارکت آحاد مردم بستگی دارد.
مهرابیان، از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری را دورهمی‌های خانوادگی ذکر کرد و گفت: عادی انگاری بیماری یکی از مواردی است که ممکن است باز هم پیک بیماری را در گیلان تشدید کند؛ بنابراین از تمام هم‌استانی‌ها تقاضا داریم فاصله فیزیکی را رعایت و همچنان از ماسک استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سوال که «روند واکسیناسیون در گیلان طی امروز چگونه است؟»، عنوان کرد: ۳۰۰ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر در سطح استان آماده ارائه خدمت به مردم هستند و مردم می توانند جهت دریافت هر دو دوز به این مراکز مراجعه کنند.
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه براساس آمارها میزان ابتلا، شدت بیماری، طول مدت بستری و میزان مرگ و میر در واکسن نزده ها به صورت معناداری بالاتر از واکسن زده  هاست، یادآور شد: افراد با تزریق واکسن به سلامت خود و خانواده و اجتماع کمک می کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false