×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

خروج گیلان از شرایط قرمز کرونایی

ارسلان زارع در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونا در گیلان افزود: به رغم کاهش نسبی بیماری در گیلان و خروج از شرایط قرمز، ممکن است عادی‌انگاری شرایط گیلان را بار دیگر بحرانی کند.
وی نقش واکسن در کاهش آمار مرگ ومیر کرونایی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: بنابر اعلام وزارت بهداشت ۲۵ استان کشور از جمله گیلان در روند نزولی کرونا بوده و در این بین نقش واکسن بسیار تاثیرگذار بوده است.
استاندار گیلان با ابراز خرسندی از افزایش تولید واکسن برکت در کشور گفت: در زمینه واردات واکسن هم تحرکی بزرگ اتفاق افتاد و چندین برابر ماه‌های گذشته واردات واکسن انجام شده است.
ارسلان زارع با اشاره به اینکه در سطح کشور روزانه بیش از یک میلیون نفر واکسینه می‌شوند، اظهار داشت: استان گیلان رتبه برتر کشور در ایجاد مراکز تجمیعی واکسیناسیون را به خود اختصاص داده و در صورت دریافت دُزهای بیشتر، آمادگی تزریق در پایگاه‌ها وجود دارد.
وی ادامه داد: این موفقیت به واسطه همدلی و همراهی موجود در استان و همکاری اثربخش سپاه قدس، مجموعه همکاران، بسیجیان استان و عوامل امر واکسیناسیون در حوزه‌های مختلف بوده است.
استاندار گیلان به لزوم مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران از طریق ستاد‌های شهرستانی مدیریت کرونا با دانشگاه علوم پزشکی تأکید و اضافه کرد: سهم شهرستان‌ها در فرآیند توزیع دُزهای واکسن متناسب با میزان آمادگی مراکز تجمیعی اختصاص می‌یابد تا ضمن تقویت امکانات شهرستانی، شاهد ایجاد تجمع و صفوف طولانی نباشیم.
دکتر زارع راه‌اندازی پرتال اطلاع رسانی واکسیناسیون در استان گیلان برای پاسخ به سوالات شهروندان را اقدامی شایسته دانست و از صدا و سیمای مرکز استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی خواست تا اطلاع‌رسانی مناسبی در این خصوص انجام داده تا آگاهی افزایی عمومی از این ظرفیت در راستای انجام واکسیناسیون صورت گیرد.
وی تأکید خود در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر آماده سازی فضای مدارس برای تشکیل کلاس‌های حضوری پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شتاب‌بخشی به واکسیناسیون فرهنگیان و مدرسان حوزه‌های علمیه، بسیار حائز اهمیت است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز طبق برنامه انجام می‌گیرد.
ارسلان زارع به همراهی گروه‌های جهادی و بسیجیان با کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا و مشارکت خیران در کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۲۵۳ میلیارد تومان کمک‌های خیران توسط سپاه و بسیج در طول بیش از ۱۸ ماه گذشته جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان و جامعه هدف قرار گرفت.
نماینده ویژه رئیس سازمان بسیج مستضعفین در طرح شهید سلیمانی هم با بیان اینکه قرارگاه زیستی بسیج تا نابودی کامل کرونا در کنار کادر درمان است، گفت: از اسفند ۹۸ قرارگاه زیستی در بسیج تشکیل و از این ظرفیت بزرگ در کمک به کادر درمان استفاده و موج‌های کرونا با سختی‌های فراوان کنترل شد.
سردار علی حسین رعیتی‌فرد از آسیب دیدن یک میلیون کارگر در کشور در روز‌های کرونایی خبر داد و افزود: بر اساس آمار در روز‌های کرونایی یک میلیون کارگر از شیوع کرونا آسیب دیده و شغل خود را از دست دادند لذا باید در طرح شهید سلیمانی و توزیع بسته‌های معیشتی به این قشر از جامعه بیش از پیش کمک شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیج توان انجام واکسیناسیون مردم در سریع‌ترین زمان ممکن را دارد، گفت: سپاه این آمادگی را دارد به هر میزان که به گیلان واکسن برسد با توان بالای بسیج واکسیناسیون را به طور شبانه‌روزی انجام دهد.
سردار محمد عبدالله پور با قدردانی از همراهی مردم در کنترل کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی افزود: مردم گیلان در کنترل بیماری پیشتازی کرده اند، به طوری که در مساجد این مردم هستند که طرح واکسیناسیون را ساماندهی می‌کنند.
وی با درخواست از مسوولان وزارت بهداشت در خصوص اختصاص واکسن به مقدار لازم به گیلان افزود: علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته میزان واردات واکسن در کشور در استان گیلان ملموس نبوده است.
وی همچنین از تهیه ۵۹۸ کپسول اکسیژن در گیلان توسط سپاه قدس، بسیج و خیرین خبر داد و گفت: در شروع پیک پنجم کرونا میزان مصرف اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان افزایش چشم گیری داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته این کپسول‌های اکسیژن تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false