×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

شمار مبتلايان بستري کرونا در گيلان به مرز ۳ رقمي رسيد

آمار روزانه مبتلايان و کل بستري بيماران کوويد۱۹ در بيمارستان هاي گيلان که نزديک به ۲ ماه نفس‌ها را در سينه حبس کرده بود، طي روزهاي اخير کاهش چشمگيري يافته و به مرز سه رقمي رسيده است، اما مسئولان بهداشتي همچنان از مردم مي خواهند تا براي تداوم اين روند مراقبت ها را بيشتر کنند.

بيماري کوويد ۱۹ پس از نزديک ۲ ماه اوج گيري، از اوايل شهريور ماه امسال سير نزولي به خود گرفت اما از هفته جاري با سرعت بيشتري شاهد کاهش بستري بيماران در بيمارستان هاي اين استان هستيم.
آمار بستري روزانه بيماران کوويدي در بيمارستان هاي گيلان که در اوج موج پنجم حتي به ۵۰۰ نفر رسيده بود، آرام به سمت کاهشي حرکت کرد در ابتدا تا پيشتر به کمتر از ۳۰۰ نفر رسيد و طي هفته جاري به زير ۲۰۰ نفر رسيده است.
سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني گيلان روز دوشنبه درباره روند نزولي آمار بستري مبتلا به بيماري کوويد ۱۹ در بيمارستان هاي استان به خبرنگار ايرنا، گفت: آمارها طي روزهاي اخير روند کاهشي را طي مي کند اما وضعيت شکننده است.
فردين مهرابيان با تاکيد بر ضرورت اهتمام جدي مردم در رعايت پروتکل هاي بهداشتي و پرهيز از عادي انگاري افزود: اکنون نيز بايد همانند اوج بيماري پروتکل هاي بهداشتي با دقت رعايت شود، کوتاهي در اين باره و ابتلا به بيماري عواقب جبران ناپذيري را به همراه دارد.
وي اظهار داشت: براساس آخرين آمار تا صبح امروز “دوشنبه” يکهزار و ۷۷ بيمار مبتلا به کرونا در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي استان گيلان بستري هستند که ۱۸۱ بيمار طي ۲۴ ساعت گذشته بستري شدند.
سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني گيلان افزود: از مجموع بيماران بستري در بيمارستان هاي استان، ۱۹۵ نفر بدحال و ۱۷۱ نفر در بخش مراقبت هاي ويژه بستري هستند.
براساس تازه ترين ارزيابي نرم افزار ماسک باخروج هشت شهرستان از وضعيت قرمز شمار مناطق با رنگ بندي نارنجي کرونايي گيلان به ١٢ شهرستان افزايش يافت، اما چهار شهرستان همچنان در وضعيت قرمز قرار دارد و يک شهرستان نيز زرد است.
براساس آخرين ارزيابي نرم افزار ماسک، شهرستان هاي آستارا، سياهکل، لاهيجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال، تالش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در وضعيت نارنجي کرونايي قرار دارند و لنگرود، آستانه اشرفيه، صومعه سرا و بندرانزلي قرمز “پرخطر کرونايي ” هستند.
تنها شهرستان املش در وضعيت زرد کرونايي قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false