×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

روند افزایشی مبتلایان گروه سنی زیر ۱۸ سال و میانسال به کووید ۱۹ در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هشدار نسبت به افزایش روند مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح استان گفت: گروه سنی زیر ۱۸ سال و میانسال به کووید ۱۹ در استان در حال افزایش است.

«آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز(شنبه، ۲ مرداد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک هفته گذشته هم مراجعان سرپایی و هم بیماران بستری در سطح استان افزایش داشته است اظهار کرد: مراجعان سرپایی مبتلا به کووید در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه بیش از دو برابر شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از حضور مسافران و بی توجهی نسبت به پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها در اصناف افزود: با وجود اینکه بارها هشدار داده شده که مراکز شلوغ مانند تالارها، رستوران ها، پاساژهای سرپوشیده از مراکز اصلی شیوع کووید ۱۹ هستند اما فعالیت این مراکز در بسیاری از شهرستان ها محدود نشده و در بسیاری از شهرها بی توجهی نسبت به پروتکل ها به وضوح قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد روند صعودی ابتلای خانوارها به کووید ۱۹ هستیم و گروه های سنی زیر ۱۸ سال و میانسال بیشترین سهم مبتلایان را به خود اختصاص می دهند.
حیدرزاده تاکید کرد: بی توجهی نسبت به خطر شیوع بالای کووید ۱۹ و غفلت از دستورالعمل ها می تواند شرایط استان را بسیار سخت تر از وضعیت کنونی کند.
وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در استان به ۸۲۲ نفر رسیده است اذعان کرد: از این تعداد ۱۶۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند.
حیدرزاده از فوت هشت بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: همچنین ۱۲۰ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حال در آی سی یو بستری هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false