×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

سوالات اشتباه کنکور به سازمان سنجش ارسال شد

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به جدیدترین اظهارات رئیس سازمان سنجش کشور مبنی بر اینکه «بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم»؛ ضمن اعلام مشخصات نامه ارسالی و تبیین مستندات مربوطه، گفت: این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

اختلاف میان سازمان سنجش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر سر نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ در حالی هنوز به نتیجه قابل ذکری نرسیده است که رئیس سازمان پژوهش از وجود اشکال در «طراحی ۳۷ سوال خارج از کتاب و اهداف درسی در کنکور سراسری» سخن می گوید و رئیس سازمان سنجش کشور در پاسخ، اعلام می کند که « بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور ایراد داشت».

طی روزهای اخیر و پس از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعتراضاتی پیرامون سختی سوالات کنکور در رشته ریاضی و تجربی را شاهد بودیم که واکنش و موضع گیری مستقیم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را نیز به همراه داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در روز نوزدهم تیرماه اعلام کرد که تعداد سوالات خارج از کتاب در رشته ریاضی هشت سوال، در رشته تجربی دو سوال و در رشته انسانی هم شش سوال بوده است. تعداد سوالات خارج از اهداف کتاب درسی نیز در درس ریاضی و رشته ریاضی ۱۲ سوال و در رشته تجربی ۹ سوال بوده است.

وی همچنین در خصوص تعداد سوالات اشتباه گفت: در درس ریاضی رشته ریاضی یک سوال، در رشته تجربی دو سوال بوده است. اگر مسئولان سازمان سنجش می خواهند موضوع اثبات شود ما اعلام کردیم که کارگروه تشکیل دهید تا کارشناسان ذیربط در آنجا حضور یافته و توضیحات لازم را ارائه کنند.

این در حالی است که امروز، خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور در مصاحبه ای گفته است: دوستانی که ادعای مشکل‌دار بودن سوالات کنکور را دارند صرفا در رسانه‌ها حرف‌های خود را بیان می‌کنند. بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم.

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در تماسی با ایسنا در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد که «روز یک شنبه، بیستم تیرماه، نامه‌ای با شماره ۱۰۱/۱/۵۷۰۰ به سازمان سنجش ارسال و نظرات مطروحه پیرامون سوالات دروس شیمی، ریاضی، فارسی و ریز سوالات برای آن سازمان قید شده است و این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است».

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false