×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

افزایش مشکلات قلبی و تنفسی در گیلان

پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان اظهار کرد: در ۳ ماه ابتدای امسال مأموریت‌های اورژانس استان افزایش داشته است.
او افزود: مشکلات قلبی و تنفسی بیشترین آمار علت اعزام نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ گیلان را در این مدت به خود اختصاص داده است.
رئیس مرکز اورژانس گیلان اظهار داشت: در ۳ ماه گذشته ۲۷ هزار و ۸۱۵ مأموریت از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان انجام شد که رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
به گفته اسدی از مجموع مأموریت‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان ۲۲ هزار و ۴۷۴ مورد غیرتصادفی و ۵ هزار و ۳۴۱ مورد نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بود.
او با بیان اینکه از مجموع مأموریت‌های انجام شده ۱۶ هزار و ۲۳۲ مأموریت منجر به بستری افزاد شد، ادامه داد: بیشترین مأموریت‌ها مربوط به مشکلات تنفسی و قلبی بوده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به امدادرسانی اورژانس گیلان به ۱۰ مورد حادثه مربوط به غرق شدگی در این مدت گفت: ۹ مورد از امدادرسانی‌ها در پی حادثه غرق شدگی منجر به بستری و یک مورد خدمات رسانی در محل انجام گرفت.
اسدی تصریح کرد: یک هزار و ۴۳۳ ماموریت مشکوک به کووید ۱۹ نیز در ۳ ماه گذشته در استان گیلان از سوی این مرکز انجام گرفت.
اورژانس ۱۱۵ گیلان با برخورداری از ۵۴۱ نیروی انسانی، ۶۷ پایگاه شهری و جاده ای، ۱۳۴ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی آماده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false