×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

نسخه بازگشایی مدارس در مناطق مختلف

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» اظهار کرد: این نظام مراقبتی، وضعیت بازگشایی مدارس را در شرایط و مناطق مختلف مدیریت و به مدارس برای تطبیق با وضع موجود کمک می کند.
محمد محسن‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار ّکرد: از شرایط بیماری کووید ۱۹ در زمان بازگشایی مدارس در مهرماه امسال اطلاع و پیش بینی دقیقی در دست نیست و باید در آن زمان با توجه به شرایط، تصمیم گیری و خود را با شرایط تطبیق دهیم.
وی افزود: تدوین نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه که از سوی تیمی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در حال تدوین است نیز همین هدف را دنبال می کند تا بتوانیم مدارس را در مناطق مختلف بر حسب شرایط مدیریت کنیم.
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان تعطیلی دائم مدارس وجود ندارد و لطمات جبران ناپذیری به جریان تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد می کند، عنوان کرد: تاکید ما بر بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ برای کاهش آسیب ها است و اگر تا آن زمان ایمنی جمعی ایجاد شده باشد و مجوزهای لازم صادر شوند، آموزش ها حضوری خواهند بود، با این حال هنوز نمی توان از تصمیمی قطعی و یکپارچه برای همه مدارس سخن گفت.
محسن بیگی ادامه داد: درحال کسب آمادگی تدریجی برای بازگشایی مدارس هستیم و سناریوهای مختلفی بر حسب شرایط در دست داریم؛ با این حال با وزارت بهداشت در اجرای دستورالعمل ها در تعامل هستیم و به حفظ سلامت دانش آموزان نیز توجه داریم و تابع تصمیمات ستادملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس خواهیم بود.
به گفته وی، بر اساس اولویت بندی واکسیناسیون عمومی، قرار است واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه انجام شود و پس از آن برای واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس هم اقدام خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false