×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

محمودیان در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد:

🔷لزوم اهدای سطل های تفیک زباله از مبدأ به شهروندان رشتی/ پیش بینی ده ها کیوسک خرید زباله های بازیافتی در شهر رشت

🔶محمد محمودیان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات بزرگ زیست محیطی در استان های شمالی کشور و خصوصاً شهر رشت، اظهار داشت: متاسفانه معضلات زیست محیطی شهرهای شمالی کشور در زیر پوشش سرسبزی آنها مستتر مانده و مورد بی توجهی قرار گرفته است.
🔶وی با بیان اینکه وجود رطوبت بالا و بارش قابل توجه باران در کنار بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و قرار گرفتن رشت در زمره شهرهای با بیشترین تولید سرانه زباله، حساسیت پرداختن به معضلات زیست محیطی را دو چندان کرده است، افزود: عدم اجرای سریع طرح های کارشناسی و کارآمد روز به روز به معضلات شهر می افزاید و بحران های بزرگتری را پیش روی مدیران قرار می دهد.
🔶این کارشناس مدیریت شهری با بیان اینکه در بحث مشکلات زیست محیطی شهر رشت مهم ترین بخش پرداختن به موضوع زباله و تلاش برای تبدیل کردن آن تهدید به فرصت است، گفت: بهترین و کارآمدترین راه برای کاهش مشکلات زیست محیطی در کنار کسب درآمد اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ به وسیله طرح های تشویقی و با انگیزه های مالی و خدماتی برای شهروندان است.
🔶محمودیان خاطرنشان کرد: باید سطل ها یا کیسه های زباله تفکیکی در اختیار مردم قرار گرفته و علاوه بر قرار دادن سطل های بزرگ زباله تفکیکی در تمام سطح شهر، تعدادی کیوسک خرید زباله بازیافتی نیز در رشت راه اندازی شود تا مردم در قبال تحویل دادن ظروف پلاستیکی،شیشه، کاغذ و… در همان محل، مبلغ مابه ازای آن را دریافت کنند.
🔶وی با اشاره به اینکه ضروری است به کمک رسانه ها و فضای مجازی فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ همزمان با اهدای سطل های تفکیکی به مردم، ترویج داده شود، افزود: با بازیافت زباله های تفکیک شده و خرید چند دستگاه برای تولید ملزومات پلاستیکی از قبیل سطل زباله،گلدان،کف پوش،نیمکت های پلاستیکی و… می توان علاوه بر جلوگیری از هزینه اضافه شهرداری برای خرید این ملزومات از شهرهای دیگر، با فروش آن به درآمد پایدار برای شهر رشت رسید.
🔶کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت بر لزوم ساماندهی فاضلاب و روان آب ها در زمان بارندگی نیز تاکید کرد و گفت: شهرداری رشت باید تلاش کند سیمای شهر رشت پاکیزه و در خور شأن مردم با فرهنگ آن باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false