×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رونمایی از چهار راهکار محمودیان برای کسب درآمد پایدار شهرداری رشت

از تجهیز کارخانه آسفالت تا فروش گل و گیاه و تولید با استفاده از پلاستیک بازیافتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد محمودیان در گفتگو با خبرنگاران با تسلیت ایام وفات امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام  ۱۵  خرداد، اظهار داشت:  امام خمینی (ره) شخصیتی تکرار نشدنی در تاریخ ایران است که تواضع و علاقه ایشان به خدمت به مردم باید الگویی برای همه مدیران و مسئولان باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر انتخاب افراد بر اساس کارنامه و ذکر این جمله از ایشان که فرمودند «به عمل کار برآید»، گفت: در انتخابات پیش رو باید بکوشیم به جای توجه به شعارهایی که تحقق آنها ممکن نیست، به کارنامه اجرایی و اهداف افراد نگاه کنیم.

صیانت از حق الناس و ارائه متوازن خدمات از مهم ترین مطالبه های مردم است

این کارشناس مسائل شهری با تاکید بر اینکه توجه به مسائل اقتصادی، صیانت از حق الناس و ارائه متوازن خدمات از مهم ترین مطالبه های مردم است، افزود: در شهر رشت ارائه خدمات و اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه به دلیل کاهش درآمد شهرداری با چالش های جدی روبه رو است.

محمودیان با بیان اینکه راه حل برون رفت از وضع موجود ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و مشارکت دادن سرمایه گذران در طرح های مختلف است، گفت: با نگاهی به ردیف های بودجه شهرداری رشت می توان دید که منابع درآمدی پایدار مناسب برای شهر رشت وجود نداشته و یا در صورت وجود میزان تحقق آن ردیف بودجه بسیار پایین است.

محمودیان با اشاره به اینکه شهر رشت از ظرفیت های بسیار مناسبی برای ایجاد درآمد های پایدار برخوردار بوده که در کمتر شهری قابل مشاهده است، تصریح کرد: شورای شهر رشت باید برنامه مدون در میان مدت و بلند مدت برای تعریف درآمدهای پایدار برای شهر داشته باش د، زیرا ساخت و ساز ها در سطح شهر تابع رکود، تورم و سیاست های کلان دولت ها است و نمی توان میزان درآمد حاصله از آن را پیش بینی کرد.

این کارشناس مدیریت شهری با تاکید بر اینکه افتادن در چرخه روزمرگی در مدیریت شهر باید جای خودش را به خلاقیت و انعطاف پذیری بدهد و تجربیات ارزشمند گذشته برای کسب درآمد از منابع جدید به کار گرفته شود، گفت: تعریف بسته های سرمایه گذاری جدید، کاهش هزینه های اضافی و جایگزینی  زمین کوچک گرانقیمت با زمین های بزرگ در حاشیه شه ر، استفاده از ظرفیت بی نظیر گردشگری و ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید،  چهار رویکرد مناسب برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت است.

بسته های سرمایه گذاری کم ریسک تهیه و تدوین شود

محمودیان در تشریح روند بسته های سرمایه گذاری گفت: باید نیازهای شهر رشت از قبیل پارکینگ طبقاتی، شهربازی ، مراکز تفریحی و… بر اساس طرح تفصیلی و با نگاه کارشناسی در مناطق مناسب شهر جانمایی شده و شهرداری با اختصاص زمین و انجام تمام مطالعات اولیه از جمله تهیه نقشه ، طرح توجیهی،فراهم کردن زیرساخت ها و صدور مجوزها، سرمایه گذران را تشویق کند تا بدون دردسر و نگرانی فقط از طریق تذریق سرمایه نسبت به ایجاد مراکز و تاسیسات مورد نیاز مردم اقدام کنند. با این کار علاوه بر اینکه ریسک سرمایه گذاری برای افراد متقاضی کاهش پیدا کرده و تمایل آنها برای مشارکت در طرح های شهرداری بیشتر شده مردم و گردشگران از خدمات مناسب بهره مند می شوند و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان نیز فراهم می شود.

 کاهش هزینه های اضافی و جایگزینی زمین در شهرداری

محمودیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این می توان باید هزینه های اضافی و موازی کاری را در شهرداری رشت با ایجاد انظباط مالی گرفت و اولویت بهره وری را در استفاده از امکانات و نیروها در نظر گرفت.

وی افزود: علاوه بر این باید اموال مازاد و ساختمان و زمین هایی که در مرکز شهر قرار داشته، از ارزش ریالی بالایی برخوردار بوده ولی استفاده نمی شوند را شناسایی و با فروش آن زمین های بزرگتری را در نقاط کمتر توسعه یافته شهر تهیه کرد تا برای احداث ساختمان ها و مراکز فرهنگی، تفریحی، هنری و….  مورد استفاده قرار گیرد.

لزوم بهسازی و تجهیز کارخانه آسفالت رشت

رئیس اسبق کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت های تولیدی موجود در شهرداری رشت به درستی استفاده نمی شود، گفت: تنها با بهسازی تجهیزات کارخانه آسفالت می توان سالانه از طریق فروش آسفالت به شهرهای همجوار درآمد قابل توجهی را برای شهرداری رشت کسب کرد.

تولید و فروش تجهیزات با استفاده از پلاستیک بازیافتی

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این روزانه ده ها تن از ظروف پلاستیکی که از سطح های زباله جمع آوری می شود، بدون توجه به ارزش بسیار بالای آن در دل خاک دفن می شود، درحالی که شهرداری رشت برای خرید گلدان، سطل های زباله و… به شهرهای دیگر مراجعه می کند.می توان با خرید  دستگاه های تذریق و تجهیز کارگاه از ظروف پلاستیکی بازیافتی برای ساخت کف پوش،سطل زباله، تجهیزات پارک ها و… استفاده کرد و علاوه بر ایجاد درآمد پایدار و کاهش هزینه های خرید، آلودگی زیست محیطی را نیز کاهش داد.

ظرفیت بی نظیر رشت برای تولید و فروش گل و گیاه

محمودیان همچنین به ظرفیت بی نظیر شهر رشت برای پرورش گل و گیاه و فروش برای کسب درآمد پایدار اشاره کرد و گفت: درحالی که شهر رشت از مناسبت ترین آب و هوا برای پرورش گل و گیاه برخوردار است، شاهد آن هستیم که حتی گل و گیاه مورد نیاز برای زیباسازی میادین رشت از شهرهای دیگر و بعضاً کویری خریداری می شود. درحالی که می شود با استفاده از زمین های موجود، آب کافی و نیروی انسانی ماه ر، رشت به قطب پرورش گل و گیاه تبدیل شده و از طریق فروش آن درآمد سرشار کسب کند.

باید گردشگران را در شهر رشت حفظ کرد

این کارشناس مدیریت شهری افزود: در بخش گردشگری هم درحالی که سالانه چند میلیون گردشگر وارد رشت می شود، جز افزایش ترافیک و آلودگی حاصلی برای مردم رشت نداشته زیرا اکثر این مسافران تنها برای تردد به سایر شهرستان ها وارد رشت می شوند و اگر زیرساخت های مناسب تفریحی،فرهنگی، هنری را در شهر ایجاد کرده و ظرفیت های تاریخی و طبیعی شهر را به شکل مناسبی برای گردشگران آماده کنیم، می توانیم درآمد بسیار زیادی را برای شهر ایجاد کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false