×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مرحله دوم تزریق واکسیناسیون کرونا در گیلان آغاز شد

دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا در این مرحله با اولویت پرسنل بیمارستان های دولتی و خصوصی، پرسنل مراکز ۱۶ ساعته کووید ۱۹، سالمندان خانه های سالمندی، معلولان ساکن مراکز بهداشتی، ایثارگران و جانبازان شیمیایی است.
وی با بیان اینکه برای تزریق واکسن سالمندان در زمان حاضر منتظر دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم، اضافه کرد: با آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا یک هزار و ۴۲۵ دوز واکسن به گیلان اختصاص داده شده ضمن اینکه فردا نیز قرار است واکسن کرونا به این استان ارایه شود.
معاون بهداشتی دانشگاه گیلان علوم پزشکی گیلان بیان داشت: در مرحله اول ۱۳۰ نفر از پرستاران، پزشکان و سایر پرسنل بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان واکسینه شدند که در زمان حاضر حال همه آنها خوب بوده و مشکلی مشاهده نشده است.
وی از مردم خواست تا همچنان پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات و عدم برگزاری دورهمی ها را رعایت کنند.
بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان؛ تاکنون یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۸۴ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسیده است. همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳ هزار و ۷۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر ویروس کرونا در کشور بود.هم اکنون حدود ٣١٠ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که ٧٠ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و بدحال هستند.ش

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false