×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

در اینجا چند پیشنهاد فرهنگی برای شما داریم برگرفته از صفحه اینستاگرام «جعبه»، این پنجمین بسته‌ی پیشنهاد‌های فرهنگی و هنری ما برای تعطیلات آخر هفته‌ی شماست. بسته‌هایی پر از پیشنهاد فیلم، کتاب، پادکست و …
یک فیلم / The Old Guard
چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی
اگر دلتان فیلمی با چاشنی اکشن و «شارلیز ترون» می‌خواهد، سراغ «نگهبانانی از دیرباز» بروید. این فیلم ابرقهرمانی درباره‌ی گروه چهار نفره‌ای است که برای سالیان سال از مردم رنج دیده محافظت می‌کند. حالا تبهکاری پیدا شده که می‌خواهد از رمز و راز این گروه سر در بیاورد، چرا که این چهار نفر نامیرا هستند.

یک پادکست / رادیو نیست 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی
قصه‌ی «تماشاخانه‌ی دائمی تهران» از کجا شروع شد؟ موسسان آن چه کسانی بودند و چرا چند سال بعد به «تئاتر نصر» تغییر نام  داد؟ در اپیزود «رادیو نیست»، به لاله زار سال‌های دور، اوایل قرن ۱۴ شمسی سفر می‌کنید و با جریان نمایش ایرانی از زمان افتتاح گراند هتل تا شروع به کار تماشاخانه‌ی دائمی تهران و ماجرا‌های بعد از آن آشنا می‌شوید.

یک سریال /  Lovecraft Country

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی
دیگر وقتش است یک سریال ترسناک هم معرفی کنیم. سریال «کشور لاوکرفت» با ترکیب کردن دو دنیای بسیار متفاوت از لحاظ فرم و بسیار شبیه از لحاظ محتوا، دنیای جدیدی را پدید آورده که می‌تواند حسابی همه‌ی علاقمندان به این ژانر را سر ذوق بیاورد؛ ترکیبی از دنیای نویسنده‌ی مشهور ژانر وحشت، اچ. پی. لاوکرفت و ماجرای جدایی نژادی در دهه ۵۰ میلادی در آمریکا.

یک مستند / آن معلم بی استاد

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی
اگر مستند جذاب «بزم رزم» را دیده باشید، سید وحید حسینی و محدثه گلچین عارفی، دو کارگردانی «آن معلم بی استاد» و کیفیت کارشان را می‌شناسید. «آن معلم بی استاد» مستندی پر جزییات و گفتگو محور است درباره‌ی زندگی شخصی و حرفه‌ای علی حاتمی. درباره‌ی ویژگی‌های آثار او در گفتگو با انتظامی، مشایخی، نصیریان، رشیدی، کشاورز، حسین علیزاده و ..

یک کتاب / خانواده‌ی پاسکوآل دوآرته

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی
دهقانی ساده به اسم «پاسکوآل دوآرته» در انتظار حکم اعدامش است. او خاطراتش را می‌نویسد و به زندگی جنایت بارش اعتراف می‌کند تا شاید آرامش از دست رفته‌اش را ه دست آورد. رمان کم حجم «خانواده پاسکوآل دوآرته» گرچه سرشار از تلخی و خشونت است، اما از بهترین کتاب‌های قدر ندیده‌ی قرن بیستم میلادی است. منتقدان این اثر را هم‌ارز کتاب «بیگانه»‌ی آلبر کامو دانسته‌اند.

منبع خبر : برترین‌ها
true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false