×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

طی دو سال گذشته، سامسونگ تلویزیون‌های بزرگ و ماژولار دیواری موسوم به «The Wall» را با نمایشگر MicroLED معرفی کرده است. این بار کره‌ای‌ها مدل جدیدی از تلویزیون دیواری ۱۱۰ اینچی با رزولوشن ۴K رونمایی کرده‌اند که مانند تلویزیون‌های سنتی نصب می‌شوند.

تکنولوژی MicroLED باعث شده است سامسونگ بتواند تلویزیون‌هایی با نمایشگر بزرگ، کنتراست فوق‌العاده و روشنایی عالی به بازار عرضه کند. نمایشگرهای جدید ویژگی‌هایی شبیه نمایشگرهای OLED دارند و می‌توانند تصویری فوق‌العاده در اختیار کاربران قرار دهند.

تلویزیون MicroLED جدید سامسونگ با رزولوشن ۴K و بهره‌مندی از ۸ میلیون پیکسل با نسبت ۹۹٫۹ درصدی نمایشگر به بدنه، تقریبا دستگاهی بدون حاشیه محسوب می‌شود. تلویزیون جدید از سیستم صوتی قدرتمند و فراگیر ۵٫۱ و بدون نیاز به اسپیکر اکسترنال برخوردار است.

تلویزیون ۱۱۰ اینچی با استفاده از میلیون‌ها LED‌ کوچک در ابعاد میکرومتر می‌تواند رنگ مشکی واقعی را به نمایش گذاشته و نور پس زمینه را حذف کند. این نمایشگر ۱۰۰درصد طیف رنگی DCI و Adobe RGB را به نمایش می‌گذارد و دقت رنگ نمایشگر در حدی است که عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های پیشرفته  DSLR را به صورت دقیق نمایش می‌دهد. از آن مهمتر در فناوری جدید نمایشگر، دیگر مشکل سوختگی پیکسل یا Burn-In هم وجود نخواهد داشت.

کاربران با این تلویزیون می‌توانند رنگ‌های واقعی‌تر و شفاف‌تری را در رزولوشن ۴K از طریق ۸ میلیون پیکسل دراختیار داشته باشند.  طول عمر این نمایشگر از سوی سامسونگ ۱۰ هزار ساعت برآورد شده است. تلویزیون ۱۱۰ اینچی MicroLED دارای پورت HDMI 2.1 است و از ویژگی «Multi View» بهره می‌برد.

تلویزیون ۱۱۰ اینچی سامسونگ قرار است ابتدا در بازار کره جنوبی و سپس در فصل اول ۲۰۲۱ در سایر بازارهای جهانی عرضه شود. هنوز قیمت تلویزیون جدید سامسونگ اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود قیمت آن بالاتر از نمایشگرهای ۴K یا حتی ۸K باشد. احتمالا قیمت این تلویزیون رقمی بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دلار و با توجه به ماژول‌های مورد استفاده متغیر خواهد بود.

با وجودی که اکثر کاربران توانایی خرید چنین تلویزیونی را ندارند؛ اما شاید با عرضه مدل‌هایی با نمایشگر کوچک‌تر خرید چنین نمایشگری دور از دسترس نباشد.

منبع خبر : دیجیاتو
true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false