×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت در نشست با جمعی از فعالان صنعت ساختمان در تالار گفتگوی شهرداری با بیان اینکه مدیریت شهری مسئول همه مشکلات نیست، به ساختار فربه اداری دستگاه ها اشاره کرد و گفت: ساختار اداری دستگاه ها نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در شهرداری رشت اظهار داشت: منابع درآمدی شهرداری از طریق مردم تأمین می شود و موظفیم در قبال دریافت هزینه، خدمات مطلوب به مردم ارائه دهیم.

احمدی به برنامه شهرداری رشت جهت هوشمندسازی شهر اشاره کرد و افزود: زیرساخت های لازم برای هوشمندسازی در حال آماده سازی است و با شرکت های مربوطه نیز مذاکراتی انجام شده است.

شهردار رشت تأمین زیرساخت ها را مهمترین اصل در اجرای پروژه های محتلف دانست و اذعان داشت: برنامه ها و اقدامات در دست اجرای شهرداری نمایشی نیست و به دنبال ایجاد زیرساخت های مناسب برای پروژه های آتی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از کارشناسان شهرداری با اجرای پروژه هوشمندسازی به نواحی منتقل می شوند، افزود: هوشمندسازی، فرآیند خدمت رسانی را کوتاه تر می کند و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

احمدی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های نسقی گفت: شهرداری با امکانات و ابزار محدود خود به تنهایی نمی تواند با ساخت و ساز غیرمجاز مقابله کند و نیازمند تعامل دستگاه های مربوطه است.

وی تاکید کرد: خلاف سازان در زمین های نسقی با جان مردم بازی می کنند و باید با پدیده خلاف سازی مقابله شود.

احمدی با اشاره به تدوین شیوه نامه صدور پروانه برای زمین های نسقی توسط شهرداری رشت گفت: این شیوه نامه در استانداری در دست بررسی است.

احمدی با اشاره به کمیسیون ماده ۱۰۰ و  با بیان اینکه به درآمدزایی از این کمیسیون اعتقاد ندارم، اذعان داشت: شهرداری باید به دنبال درآمدهای پایدار باشد.

شهردار رشت بر ضرورت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروزه نگاه جزیره ای را در مدیریت شهری شاهد هستیم و دستگاه ها منفعلانه عمل می کنند، تا زمانی که در زمان وقوع بحران و مباحث مدیریت شهری فرمانده واحد نباشد، مشکلات مرتفع نخواهد شد.

رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست به نقش مهم نخبگان در توسعه شهر اشاره کرد و طرح تفصیلی را یکی از مشکلات اصلی صنعت ساخت و ساز دانست و افزود: باید از ظرفیت نخبگان شهر در تدوین طرح تفصیلی بهره گرفت.

وی ارائه طرح شفاف سازی و تغییر ساختار اخذ عوارض به شیوه سنتی را از اقدامات شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد و راه اندازی ساختار کنترل پروژه را از دیگر برنامه های پیش رو برشمرد و تصریح کرد: با ایجاد ساختار کنترل پروژه نظارت بیشتری بر پروژه های شهرداری صورت می گیرد.

   

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false