×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

گوشی بسیار ارزان‌قیمت Cool 12A معرفی شد

شرکت چینی کول‌پد، Cool 12A، گوشی بسیار مقرون‌به‌صرفه خود را معرفی کرد.

دقیقا زمانی‌که فکر می‌کنیم بازار تلفن‌های هوشمند پایین‌رده دیگر بیشتر از این نمی‌تواند اشباع شود، شرکت دیگری از راه می‌رسد تا با معرفی محصولات خود، رقابت با دیگران را شروع می‌کند. جدیدترین دستگاه کول‌پد در دسته‌ی گوشی‌های هوشمند بسیار مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرد و Cool 12A نام دارد. این دستگاه جدید با‌توجه‌به قیمتش امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهد. اگر تا‌به‌حال نام این شرکت به گوشتان نخورده است، باید بگوییم که کول‌پد نیز مانند هواوی و شیائومی و آنر شرکتی چینی است؛ اما هنوز به‌اندازه‌ی آن‌ها معروف نیست.

گوشی هوشمند کول‌پد Cool 12A باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که ازطریق درگاه type-C شارژ می‌شود. علاوه‌بر‌این، دوربینی دوگانه در پشت این دستگاه ‌بسیار ارزان‌قیمت قرار داده شده است. همه‌ی این ویژگی‌ها تنها با قیمت جذاب ۵۹۹ یوان (۹۰ دلار یا ۷۵ پوند) دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شرکت سازنده هنوز اطلاعاتی از تراشه‌ی استفاده‌شده در Cool 12A اعلام نکرده است؛ اما یکی از خبرگزاری‌های فناوری پس از تحقیقات موفق شده جزئیات آن را ‌به‌دست آورد. پلتفرم موجود در گوشی جدید کول‌پد T310 است که شرکت Unisoc، مستقر در شانگهای، آن را تولید کرده و در گوشی مذکور به‌کار رفته است. این قطعه با پردازندهی چهارهسته‌ای همراه می‌شود که از دو قسمت تشکیل شده است: یک هسته‌ی‌ Cortex-A75 و سه هسته Cortex-A55 به‌ترتیب با ۲ و ۱٫۸ گیگاهرتز.

نکته‌ی جالب درباره‌ی دوربین گوشی هوشمند شرکت کول‌پد الگوریتم خاص هوش مصنوعی آن است. علاوه‌براین، در بخش‌های دیگر مانند باتری ویژگی‌های بسیار خوبی قرار گرفته است که موجب افزایش عمر دستگاه می‌شود. همه‌ی این ویژگی‌ها به‌دلیل وجود تراشه‌ای است که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم. در Cool 12A از صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی LCD با وضوح ۷۲۰ پیکسل و نسبت نمایشگر به بدنه ۱۹:۹، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی و دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج استفاده شده است

یکی از بخش‌های جذاب طراحی Cool 12A، حسگر اثرانگشت آن است که به‌جای قرارگرفتن درکنار دکمه‌ی پاور یا پشت دستگاه، در سمت چپ گوشی تعبیه شده. جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا نیز در بالای گوشی جا خوش کرده است؛ به‌همین‌دلیل، فضای بیشتری برای درگاه USB-C در زیر دستگاه وجود دارد. گوشی Cool 12A کول‌پد در رنگ‌های مشکی و آبی و نقره‌ای در سایت JD.com آماده‌ی فروش است و به کسانی که زودتر از بقیه این محصول را بخرند، شش یوان تخفیف داده شده است. البته اکنون این تخفیف به‌پایان رسیده؛ ولی شاید در بازه‌ی زمانی دیگری تکرار شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false