×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

پایین تر بودن میزان ابتلا به کرونا در گیلان از میانگین کشور

ارسلان زارع در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه میزان ابتلا به بیماری کرونا در گیلان از میانگین کشوری پایین تر است افزود : در کشور میزان ابتلا به بیماری کرونا در هر صد هزار نفر ۳۵/۹ صدم درصد است که این میزان در گیلان ۳۳/۷ صدم درصد است.
استاندار گیلان از شهروندان خواست همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا خللی در فعالیت های اجتماعی پیش نیاید.
وی همچنین بر ضرورت استمرار بازرسی‌ها از مدارس برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و افزود : بیش از هزار مدرسه در گیلان مورد بازدید قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت این مدارس بررسی شده است.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بسیج همگانی برای تامین ماسک مورد نیاز دانش آموزان گفت: با توجه به الزام استفاده از ماسک در مدارس ، نباید هیچ دانش آموز علاقمند آموزش به دلیل نداشتن ماسک، از حضور در مدرسه محروم شود.
ارسلان زارع با قدردانی از نیروهای درمانی و پزشکی افزود: رعایت توصیه های بهداشتی، برداشتن باری مضاعف از دوش کادر فداکار درمان است.
وی با بیان اینکه گیلان جزو استان های برتر در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا بوده است گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هیچگونه راهپیمایی به مناسبت اربعین حسینی در ایران و عراق صورت نخواهد گرفت.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس این هفته را فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت خواند و افزود: مراسم چهلمین سالروز دفاع مقدس با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز استان برگزار می شود.
استاندار همچنین از گزارش خبری معاونت خبر صدا و سیمای مرکز گیلان در اعتمادسازی و چگونگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم با بیان اینکه ۳۷۲ بیمار در کل استان بستری هستند گفت: روزانه به طور میانگین ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان بستری می شوند.
ارسلان سالاری میزان تولید ماسک و لوازم بهداشتی را در استان رضایت بخش دانست و گفت : تولید ماسک در استان نسبت به هفته گذشته یک و نیم برابر افزایش یافته است.
وی به رعایت مستمر دستورالعمل های بهداشتی توسط دانش آموزان و مدارس هم تأکید کرد و افزود : دانشگاه علوم پزشکی به طور مداوم از مدارس بازدید می کند و نحوه رعایت دستورالعمل ها را بررسی می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز با بیان اینکه بازدیدهای مستمر از مدارس انجام می شود گفت: اگرچه حضور در مدارس اختیاری است اما وضعیت مدارس برای حضور دانش آموزان مناسب است.
محمد رحمتی با بیان اینکه نسبت به سلامت دانش آموزان و معلمان حساس هستیم افزود : حتی اگر دانش آموزی سرماخوردگی هم داشته باشد از آمدنش به مدرسه جلوگیری می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false