×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

تعداد مبتلایان به کرونا در استان گیلان ۱۰۰ درصد افزایش یافت/ وضعیت قرمز ۶ شهرستان

آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند اظهار داشت: آمار فعلی مبتلایان به کرونا نسبت به خردادماه ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های رشت، لاهیجان، تالش، لنگرود، آستارا و رودسر در وضعیت قرمز قرار دارند و تعداد مبتلایان به کرونا در این مناطق بالا است.

وی با بیان اینکه “تعداد بیماران ترخیص شده روزانه در استان گیلان نیز کاهش یافته است” خاطرنشان کرد: روند درمان بیماران کرونایی طولانی‌تر از قبل شده و این بدان معناست این بیماران با وضعیت شدیدتری بستری می‌شوند و علاوه بر این بار اضافی بر دوش کادر درمان آمده است.

حیدرزاده تعداد ترخیص‌های بیماران کرونایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۵۰ بهبود یافته از ویروس کرونا از بیمارستان‌های استان گیلان ترخیص می‌شوند اما این میزان نسبت به چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده است و مردم باید بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مبتلا و بستری شدن ۶۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی توسط مردم آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داده است.

وی از مردم خواست که شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند و با رعایت توصیه‌های بهداشتی آمار فعلی را کاهش دهند و عنوان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک مهم‌ترین عامل برای کنترل کرونا هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false