×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

تولید ۱۰ درصد مرغ کشور در گیلان؛ کمبود نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وجود ۸۲۰ واحد مرغ گوشتی در استان گیلان گفت: ظرفیت این واحدها تولید ۱۹ میلیون قطعه در دوره است که با تولید سالیانه حدود ۱۷۰ هزار تن ۱۰ درصد مرغ کشور را تولید می‌کند.

حجت علی اکبرنژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ادامه روند توزیع گوشت و مرغ در استان گیلان اظهار کرد: تاکنون ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ در گیلان تولید و روانه بازار مصرف‌شده و سعی می‌کنیم نهایت حمایت و پشتیبانی را از تولیدکنندگان این حوزه داشته باشیم.
وی با تأکید بر توزیع نهاده‌ها از طریق سامانه‌ بازارگاه افزود: بر اساس آمار تاکنون، یک‌هزار و ۴۷۱ تن ذرت، ۱۳ هزار و ۶۷۳ تن سویا و یک‌هزار و ۹۶۸ تن جو در بین تولیدکنندگان استان گیلان توزیع‌شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه در سال جهش تولید، هرگونه حمایت از واحدهای تولیدی صورت خواهد گرفت، افزود: ۳۸ هزار تن نهاده در استان گیلان توزیع‌شده و سازمان جهاد کشاورزی این استان، نهایت حمایت را از واحدهای تولیدی استان انجام می‌دهد تا فرآیند تولید آنان استمرار پیداکرده و دچار اختلال نشود.
علی اکبرنژاد جایگاه گیلان در تأمین مرغ کشور را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر سهم بالایی از مرغ موردنیاز بازار بزرگ تهران توسط استان گیلان تأمین می‌شود که این امر نشان‌دهنده جایگاه مهم این استان در این حوزه اقتصادی است.
وی به نقش شیوع ویروس کرونا در کاهش تقاضا برای خرید مرغ اشاره کرد و گفت: بعد از شیوع کرونا بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها تعطیل شده و‌ با کاهش تقاضا برای خرید مرغ مواجه شدیم ولی شرکت پشتیبانی امور دام با یک برنامه‌ریزی دقیق، مرغ مازاد را از مرغداری های استان گیلان خریداری کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه اشتیاق مردم برای خرید محصولات ارگانیک افزایش پیداکرده است، تصریح کرد: رغبت و گرایش بسیار زیاد مردم، نسبت به استفاده از محصولات ارگانیک و فاقد آنتی‌بیوتیک موجب شد زمینه گسترش شرکت‌های فعال در این زمینه بیشتر از گذشته فراهم‌شده و تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک با افزایش مواجه شود.
علی اکبرنژاد با اشاره به وجود ۸۲۰ واحد مرغ گوشتی در استان گیلان بیان کرد: ظرفیت این واحدها تولید ۱۹ میلیون قطعه در دوره است که با تولید سالیانه حدود ۱۷۰ هزار تن ۱۰ درصد مرغ کشور را تولید می‌کند.
وی به افزایش ۱۰ هزار تنی تولید شیر در استان گیلان تأکید کرد و افزود: سال ۹۸ به میزان ۲۸۶ هزار و ۶۵ تن شیر تولید شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false