×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

نماینده مردم رشت در مجلس: هجوم مافیا به‌سمت معادن شن و ماسه گیلان؛ رودخانه‌های استان نابود شدند

سید علی آقازاده دافساری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه زباله و مدیریت پسماند یک بلاتکلیفی در استان گیلان وجود دارد اظهار داشت: به علت ضعف مدیریت و هجوم مافیا همه به سمت رودخانه‌ها، معادن شن و ماسه و محیط‌زیست گیلان حمله‌ور شده و رودخانه‌های آن را نابود کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس عدم موفقیت در اجرای طرح‌هایی مانند ساماندهی زباله، تفکیک از مبدأ و یا فرآوری آن در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: به علت ضعف در برنامه‌ریزی و مدیریت، مشکلات از ما پیش گرفتند و شاهد بروز چالش‌های عدیده‌ای در بخش ساماندهی زباله و پسماند در سراسر استان گیلان هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تخصیص اعتباراتی به استان گیلان در بخش مدیریت پسماند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر اعتبارات مذکور جذب و در بحث احداث زباله‌سوز و تأسیسات این بخش هزینه شود می‌توانیم برای رفع قسمتی از مشکلات زیست‌محیطی شهرستان رشت و استان گیلان اقداماتی انجام دهیم.

آقازاده دافساری با تأکید بر اینکه مشکل انباشت زباله و پسماند در منطقه سراوان رشت به این زودی‌ها قابل حل نیست و به زمان بیشتر و مدیریت دقیق‌تری نیازمند است ابراز داشت: ما بی‌توجهی‌های زیادی در موضوع زباله و پسماند داشتیم و با سابقه ضعف‌های مدیریتی باید تلاشمان را برای رفع مشکلات گیلان در بخش زباله بیشتر کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس بهره‌برداری‌هایی که هم‌اینک از معادن شن و ماسه رودخانه‌ای و کوهی گیلان و شهرستان رشت می‌شود را به صورت کلی غیراصولی خواند و اظهار داشت: اینکه بخواهیم مصالح را برداشت و برای ساخت جاهای دیگر هزینه کنیم درست نیست زیرا این کار به نابودی محیط‌زیست ارزشمند استان گیلان ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رودخانه‌های گیلان و شهرستان رشت به شدت در حال تخریب هستند جلوگیری از نابودی جنگل‌های استان و طبیعت آن را خواستار شد و تصریح کرد: ادامه یافتن چنین مشکلاتی به نفع گیلان نیست و به علت فعالیت‌های مافیایی و ضعف مدیریت همه به سمت رودخانه‌ها، معادن، جنگل و طبیعت استان هجوم آورده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلوگیری از ورود به رودخانه‌های گیلان را امری ضروری خواند و با بیان اینکه دیگر رودخانه زنده‌ای در استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه‌های زیرساختی مشکلات زیادی دارد بنابراین برای تحقق شعار رونق تولید در استان باید برای رفع این کمبودها و نواقص برنامه‌ریزی کنیم.

آقازاده دافساری ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حتی خارجی در استان گیلان ضعف و کمبود اعتبارات ملی برای اجرای برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای را متذکر شد و گفت: معضل انباشت زباله و پسماند فقط مشکل شهرستان رشت و سراوان نیست و امروز تمام استان گیلان به این چالش بزرگ دچار شده‌ است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false