×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

هر ۱۳دقیقه یک نفر بر اثر کرونا فوت می‌کند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کند و هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید۱۹ مبتلا می شود.

ایرج حریرچی روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از نظر تعداد خالص مرگ به یک میلیون نفر جمعیت بیماری کووید۱۹ به ترتیب رتبه ۴۰، ۴۷ و ۳۰ دنیا را با با تعداد ۱۲۱ مرگ در یک میلیون نفر داریم.

وی گفت: هر فرد ناقل کرونا می‌تواند بدون فاصله گذاری اجتماعی ۴۰۶ نفر را مبتلا کند، افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند و افرادی که آنتی بادی آنها مثبت شده و تصور می‌کنند ایمن هستند باید فاصله‌گذاری را رعایت کنند و هنوز نمی‌توان اعلام کرد این افراد در برابر کرونا ایمن هستند، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به یک میلیون و نیم نفر در جهان زنگ خطر این بیماری را به صدا درآورده است.

حریرچی افزود: در اکثر کشورها برای تامین معیشت مردم و جلوگیری از مشکلات اقتصادی بازگشایی ها انجام شده است. در صورتی که پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله حداقل یک متری افراد و استفاده از پوشش محافظ صورت و چشم رعایت شود، میزان ابتلا کنترل می شود.

وی گفت: هم اکنون در اکثر کشورهای دنیا برای تامین معیشت مردم و دلایل اقتصادی بازگشایی ها انجام شده است در شرایط فعلی فعالیت اقتصادی و اجتماعی مهمترین مواردی که باعث کاهش شیوع کرونا می‌شوند و رعایت فاصله یک متری با دیگران و استفاده از پوشش محافظ چشمی استفاده از ماسک باید مد نظر قرار گیرد.

حریرچی افزود: رعایت فاصله فیزیکی در حد ۸۵ درصد، استفاده از ماسک به میزان ۸۰ درصد و پوشش محافظ چشم به میزان ۷۸ درصد میزان انتقال ویروس را کاهش می دهد، توصیه به دیگران برای رعایت این توصیه ها مهمترین شکل بروز امر به معروف و نهی از منکر در شرایط امروز است.

وی ادامه داد: بر اثر اعلام مرکز کنترل بیماری های آمریکا به ازای هر نفر بیمار تشخیص داده شده ۱۰ نفر بیمار دیگر در جامعه وجود دارد، و کودکان، نوجوانان حتی به ظاهر سالم و بی علامت می توانند عامل انتقال این ویروس به بزرگترها و پدر و مادرها باشند.

حریرچی گفت: اقدامات وزارت بهداشت، دولت و نظام جمهوری اسلامی برای کنترل اپیدمی کرونا بسیار وسیع بوده است اما هنوز کافی نیست. هنوز در استانهای با شدت و موارد رو به افزایش بیماران کووید۱۹ مواجه هستیم و تعداد زیادی از شهرستانها در وضعیت قرمز هستند.

معاون وزیر بهداشت افزود: کنترل این اپیدمی مستلزم همکاری همه مردم است به همین علت عاجزانه و دوستانه از مردم می خواهیم برای سلامت خود و هموطنان و نیز کارکنان نظام سلامت حداکثر همکاری را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false