×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

لغو مراسم عزا و عروسی/ تغییر سبک زندگی ضروری است

افندی غیاث الدین بدری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار ابتلاء به این بیماری در روزهای اخیر و بعد از برداشت برخی محدودیت‌ها، اظهار کرد: در وقوع اتفاقات مختلف در جامعه همانند بلایای طبیعی، بیماری‌ها، مشکلات اقتصادی و اجتماعی توقع بر این است که همه آحاد جامعه توصیه‌های گفته شده را رعایت کنند.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت همه آحاد جامعه در این زمینه، افزود: مردم باید بهداشت را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

امام جمعه اهل سنت اسالم توجه به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال و ابتلاء به ویروس کرونا را یک وظیفه انسانی و اجتماعی عنوان و تاکید کرد: برای نجات جان بشریت انسان‌ها هر کاری که نیاز است باید انجام دهند حتی اگر برای مدتی با یکدیگر در ارتباط نباشند.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم امروز جامعه در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: جامعه اهل سنت از جوامع دیگر جدا نیست این بیماری یک موضوع فرا دینی و مذهبی و کاملاً با بشریت ارتباط دارد آنچه که مهم است این بوده که امروزه همه جوامع با هر نوع تفکر، سلیقه و مذهبی درگیر این ویروس منحوس هستند و یکی از انتظارات ما از همه مردم به ویژه اهل سنت این بوده که توصیه‌های بهداشتی و هشدارهای مسئولان را جدی بگیرند.

بدری در ادامه با اشاره به اینک امروز با توجه به انجام مسافرت‌ها شاهد افزایش تردد به مناطق گردشگری و ییلاقی هستیم، افزود: متأسفانه وجود برخی تعارفات سبب می‌شود که علی رغم میل باطنی به کاری که علاقه نداریم و برای سلامت همه ضرر دارد، اقدام کنیم و پذیرای مهمانان و مسافران باشیم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم اتفاقات را به درستی مدیریت کنیم، تاکید کرد: یکی از انتظارات ما این است برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وبرای کنترل کامل این بیماری همت عمومی لازم است برای کنترل کامل این بیماری همت عمومی لازم است. در این زمینه نه تنها فقط گیلانیان اعم از شیعه و سنی بلکه مسافرانی که به استانی سفر می‌کنند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و فاصله فیزیکی را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها به ویژه بازگشایی تالارهای عروسی، گفت: برگزاری مراسم عزاداری و عروسی با توجه به اینکه ماهیت آنها ایجاد تجمع در یک مکان است می‌تواند زمینه افزایش ابتلاء به ویروس کرونا را فراهم کند لذا همه مردم با هر دیدگاه و مذهبی اعم از سنی و شیعه باید در شرایط امروز کشور به ویژه استان گیلان رعایت کرده و در حال حاضر از برگزاری این مراسم‌ها خودداری کنند.

برداشتن محدودیت‌ها به منزله پایان کرونا نیست

بدری ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شده بود و مردم با مشارکت بالا و ترس از ابتلاء به این ویروس این محدودیت‌ها را رعایت می‌کردند اما امروز با برداشتن محدودیت‌ها ترس مردم نسبت به این ویروس کمتر شده و همین عادی شدن شرایط سبب شده تا شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم ضمن اینکه باید به شرایط عادی زندگی خود بازگردند اما باید در کنار آن نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی را رعایت کنند، اظهار کرد: تک تک افراد باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

بدری با بیان اینکه حتی اگر ویروس کرونا مهار شود و همه چیز به شرایط عادی باز گردد تک تک مردم باید برای مدتی سبک زندگی خود را تغییر دهند، گفت: مهمانی‌ها و مسافرت‌ها در حال حاضر نباید انجام شود.

وی یادآور شد: در خصوص بازگشایی مساجد نیز به عنوان امام جمعه سعی کرده ام همه نکات رعایت شود با توجه به شرایط مردم را تشویق می‌کنیم در هنگام نماز فاصله فیزیکی را رعایت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false