×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

بازگشایی سینماها با سه روز بلیت نیم بهاء در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: سینماها پس از چهار ماه تعطیلی از امروز یکم تیرماه ، بار دیگر آغاز به کار می کنند و از امروز به مدت سه روز مخاطبان می توانند از بلیت نیم بها بهره مند شوند.
فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام مطابق توافق پخش کنندگان و سینماداران سینماهای سراسر کشور انجام می شود تا بار دیگر مردم لذت تماشای فیلم در سینما را تجربه کنند.
وی افزود : سینماها، سالن‌های کنسرت و تماشاخانه‌های استان با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل بهداشتی آغاز به کار می کنند.
وی یادآور شد: چیدمان تماشاچیان بر روی صندلی‌ها، دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت و برای فروش بلیت، ورود و خروج به سینما و سالن نمایش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.
همچنین ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش از صاحبان کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر استان که دارای کد کارگاهی بیمه هستند و تا کنون پیامک ثبت تقاضا برای برخورداری از تسهیلات کرونا در سامانه «کارا» دریافت نکرده‌اند، خواست، در اسرع وقت برای ثبت‌نام اقدام کنند.
فاضلی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا نموده است.
وی با بیان این مطلب که سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده است، گفت: ۱۳ رشته کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در سامانه تعریف شده که متقاضی باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.
فاضلی با اشاره به اینکه کسب و کارهای دارای کد کارگاه تامین اجتماعی در مرحله اول دریافت این تسهیلات قرار دارند، افزود: متقاضیان فاقد کد بیمه در مرحله دوم می توانند تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به خسارت ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریالی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان گفت: در شرایطی که از اسفند ماه سال گذشته قرنطینه و خانه مانی توصیه شده بود، متولیان فرهنگ و هنر استان با درک دغدغه هنرمندان در تلاش بوده و هستند تا بتوانند گرهی از مشکلات این قشر از جامعه بگشایند.
استان گیلان دارای ۹ سینمای فعال با ۱۰ سالن نمایش فیلم است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false