×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: باید برای مقابله با پیک‌های احتمالی کرونا در کشور آماده باشیم

حفظ آمادگی برای مقابله با پیک‌های احتمالی کرونا در کشور را ضروری دانست و با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان باید برای چنین شرایطی همواره آماده باشد اظهار داشت: وضعیت تولید انواع کالاهای بهداشتی در کشور نظیر ماسک‌، دستکش و گان مطلوب است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه لازم است اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا برای پیک‌های احتمالی آینده ذخیره‌سازی شود عنوان کرد: با توجه به ناشناخته بودن و غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار آینده ویروس کرونا باید تجهیزات لازم را به اندازه کافی و به میزان مصرف داخل ذخیره کنیم.

قربانی موافقت وزارت بهداشت و درمان با صادرات تجهیزات پزشکی مازاد برای مقابله با کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در شرایط فعلی همانطور که کالاها و ارزاق مردم را برای جلوگیری از ایجاد بحران ذخیره می‌کنیم باید در زمینه تجهیزات و اقلام بهداشتی مقابله با کرونا هم همین استراتژی را پیاده کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان رسالتی بسیار خطیر دارد و باید همچنان آمادگی خود را جهت خدمت‌رسانی به مردم حفظ کند ابراز داشت: وزارت بهداشت و درمان باید تجهیزات پیشگیری نظیر کیت‌های تشخیص، ماسک و دستکش را برای پیک‌های احتمالی آینده خریداری کند.

وی همکاری مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها جهت خرید و ذخیره اقلام بهداشتی مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع کرونا کشور شدیداً با معضل کمبود اقلام بهداشتی مواجه بود اما با کار جهادی و با ورود تمام بخش‌ها مشکلات برطرف شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رعایت تمامی اصول بهداشتی و مراقبت‌های فردی را توسط آحاد مردم لازم خواند و با بیان اینکه مردم باید همچنان احتیاط را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: کرونا ویروس یک بیماری کاملاً ناشناخته است و رفتار فردای آن مشخص نیست بنابراین بهترین کار ممکن پیشگیری است.

قربانی اجباری کردن استفاده از ماسک در تمامی معابر به ویژه در شهر‌های پرجمعیت و پر خطر را از سوی ستاد مرکزی مبارزه با کرونا ضروری اعلام کرد و بیان داشت: عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و شهروندان هزینه‌های بسیار هنگفتی را از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی به کشور تحمیل می‌کند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، هزار و ۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلاشده به این بیماری را ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۸۸ هزار و ۳۵۸ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به‌طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به ۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ۲ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶۱۵ هزار و ۴۴۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در سراسر کشور انجام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false