×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

پیام شهردار رشت در باره فرا رسیدن شب‌ های قدر و شهادت امیرالمومنین علی‌(ع)

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

شب ‌های قدر از شب ‌هاى پر فضیلت و پر عظمت جهان هستی است که متبرک با نام مولای متقیان حضرت علی‌(ع) گردیده و مصادف با ضربت‌ خوردن و شهادت امیرالمومنین است.

در قرآن کریم و روایات ما آمده که اهمیت شب قدر به بلندای سال می‌رسد و دلیل فضیلت و برتری این شب ‌ها بر دیگر شب ‌های سال به خاطر رخداد هایی است در این شب‌ ها ثبت و ضبط شده است.

شب ‌های قدر را می‌توان نوک قله عبادات ماه مبارک رمضان و اوج معنویت ماه میهمانی خدا دانست، شب‌هایی که سرنوشت و زندگی مومنان و مومنات در این شب‌ های عزیز بیش از دیگر شب‌ های ماه مبارک رنگ و بوی خدایی می‌یابند و گستره ‌ای عظیم از معنویت و دریچه‌ای بزرگ در جهت پاکی و طهارت انسان از آلودگی ‌ها و پلشتی‌ ها باز می‌ شوند.

انسان های مومن و خدا دوست این شب ‌های عزیز را فراموش نمی‌کنند و با دعا، عبادت و توسل به ائمه اطهار(ع) تلاش می‌کنند تا روح و روان خش خورده خود در طول سال را صفا و صیقل دهند و خود را هر چه بیشتر به خالق هستی نزدیک کرده و تلاش کنند به جز خدا نبینند.

و آن خدایی که زمین و زمان را خلق کرده چه حساب‌ شده و دقیق بین عظمت این شب‌ها و جایگاه و اهمیت ولایت و امامت پیوند حاصل نموده است چون وجود مبارک خورشید تابان ولایت حضرت امام علی (ع) که نمونه ‌ای بارز از انسان خدا گونه است با شب‌ های قدر پیوندی ناگسستنی دارد.

آن زمان که آسمان شهر کوفه به خاطر ضربت شمشیر انسانی ناپاک، فرق سر بزرگ ‌عدالت ‌گستر جهان را شکافت، خون گریه کرد، هیچکس گمان نمی‌کرد این روز در تاریخ جهان ماندگار شده و نشانه ‌ای از همدلی انسان های پاک و خدایی گردد.

اجازه می‌خواهم به سهم خود با تسلیت شهادت خدا گونه امیرالمومنین(ع) از درگاه خداوند برای همه شهروندان شریف رشت آرزوی قبولی طاعات و عبادات به ویژه در این شب های عزیز نمایم و امیدوار باشم تا همه‌ شهروندان شهر باران در بهره ‌مندی از فیوضات خاصه حضرت حق در شب‌ های قدر بی ‌بهره نشوند.

در پایان هم سعادت دنیا و آخرت را برای همه خدمتگزاران صدیق به ملت ایران، گیلانیان و شهروندان شریف از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

ناصر حاج ‌محمدی

شهردار رشت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false