×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

شیوع بیماری فصلی در گیلان؛ فاسیولا به اندازه کرونا خطرناک نیست

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه فاسیولا به اندازه کرونا خطرناک نیست، از مردم خواست رعایت نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

منوچهر جمالی، دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با تأکید بر اینکه بیماری فصلی فاسیولا که هر ساله در همین موعد از سال شایع می‌شود به اندازه ویروس کرونا خطرناک نیست، اظهار کرد: مردم با رعایت کامل نکات بهداشتی و با شست و شوی مدام دست‌های خود می‌توانند از کرونا و بیماری فصلی فاسیولا در امان بمانند.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه ایثار جامعه پزشکی و حضور آنان در روز‌های سرنوشت‌ساز مقابله با کرونا نباید از خاطره‌ها پاک شود، افزود: بسیاری از پزشکان خوب و متخصصان جوان کشور به علت اینکه ما نتوانستیم به‌دلایل متعددی امکانات و شرایط خوبی برایشان فراهم کنیم از کشور خارج شدند.
جمالی همکاری و مشارکت مردم با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی را بسیار مطلوب و اثربخش ذکر و اضافه کرد: استفاده از ماسک و مواد بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری‌ها، عدم تردد و مسافرت و اقداماتی نظیر این‌ها موجب شد که ما از آن پیک شدید کرونا عبور کنیم.
نماینده مردم رودبار در مجلس عدم حضور مردم در مکان‌های عمومی، لغو سفر‌های غیرضروری و همکاری با دستگاه‌های دخیل را از جمله اقدامات لازم برای کنترل سریع‌تر کرونا دانست و تصریح کرد: ما در کشورمان تجربه آنفلوآنزا را داشتیم و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده به‌زودی شاهد بازگشتن شرایط عادی به مناطق مختلف کشور باشیم.
جمالی با بیان اینکه فاسیولا یک نوع بیماری است که هر سال همزمان با فصل زراعت شیوع پیدا می‌کند، ادامه داد: رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است، از طرفی برخی از افرادی که در مزارع و شالیزار فعالیت کرده و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به فاسیولا مبتلا می‌شوند.
وی افزود: افراد برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضمن رعایت کامل نکات بهداشت فردی باید در تهیه مواد غذایی خود دقت بیشتری داشته باشند، از طرفی لازم است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با آلودگی‌ها ارتباط نداشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false