×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مالکانی که تمدید ۲ ماهه اجاره مستاجران را جدی نگرفتند

با وجود تصویب ستاد ملی کرونا برای تمدید ۲ ماهه اجاره مستاجران برخی از مالکان زیر بار تصمیم این ستاد نرفته اند.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از خانوار به ویژه مستاجران با مشکلات جدی روبرو شدند و نزدیک شدن به فصل جابه جایی‌ها مشکلات را تشدید کرد.
به دلیل نبود امکان دید و بازدید از املاک بسیاری از مستاجران و مالکان با مشکلاتی روبرو شدند و قرار شد در ستاد ملی کرونا به این موضوع پرداخته شود.

در ابتدا پیشنهاد تمدید ۶ ماهه اجاره مستاجران از سوی وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد، اما با بررسی‌ها صورت گرفته در ستاد ملی کرونا بالاخره هفته گذشته پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی بدین صورت تصویب شد که در مورد قرارداد‌های اجاره‌ای که مهلت آن‌ها در اسفند، فروردین و تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد، مدت زمان تعطیلی دو ماهه بنگاه‌های معاملات ملکی به مدت قرارداد‌ها افزوده شود تا مشکلی برای طرفین رخ ندهد.
به تاکید وزیر راه و شهرسازی مالکین و مستأجرین با همدیگر تعامل و توافق کنند که در این شرایط که همچنان کرونایی است، نیازی به اسباب‌کشی نباشد و تفاهم و قراردادهایشان را تمدید کنند.
در همین راستا یکی ازمستاجران در تماس با خبرگزاری میزان از رعایت نشدن مصوبه تمدید ۲ ماهه اجاره نامه از سوی مالک گلایه کرد و گفت: با اینکه در ستاد ملی کرونا ۲ ماه تمدید برای قرارداد‌های استیجاری درنظر گرفته شده، اما مالک به دنبال دریافت ضرر و زیان است.
این موضوع در حالی مطرح می‌شود که در شرایط کرونایی امکان دید و بازدید برای مستاجران وجود ندارد و پیشنهاد تمدید ۶ ماهه که در ابتدا مطرح بود تنها به ۲ ماه کاهش یافت.

رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا اجباری است
در همین راستا مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک کشوری در گفت‌وگو با میزان گفت: این مصوبه در ستاد ملی کرونا اتخاذ شده و رعایت آن اجباری است.

وی افزود: تعدادی از مالکان در تماس با اتحادیه در خصوص روال اجاره نامه‌ها بعد از اتمام ۲ ماهه تمدید سوال کردند که در جوابشان اعلام شد پس از زمان اعلام شده روال اجاره نامه‌ها عادی خواهد شد.

رییس اتحادیه املاک کشوری تاکید کرد: در بحث کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها متضرر شدند و در این بین مالکان تنها ۲ ماه تمدید را باید لحاظ کنند که باتوجه به دستور ستاد ملی کرونا این امر از سوی مالکان حتما باید رعایت شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false