×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

ابراز نگرانی نماینده وزیر بهداشت در گیلان از افزایش ترددها؛ مردم جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند

محمدحسین قربانی با ابراز نگرانی شدید از افزایش ترددهای بین‌شهری در گیلان خواستار توجه جدی مردم به هشدارهای کاهش تردد شد و اظهار داشت: مردم بدانند که اگر تا امروز در کشور به ویژه در استان گیلان توانستیم موج عظیم انتشار ویروس کرونا را به‌‌نحوی مدیریت کنیم در واقع این امر با همکاری صد درصدی اکثریت مردم میسر شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با تذکر اینکه ویروس کرونا، جنسیت، مرد، زن، فقیر و غنی نمی‌شناسد و می‌تواند همه را درگیر کند افزود: مردم گیلان همانطور که در روزهای گذشته به هشدارهای کارشناسان و تاکیدات آن‌ها به کاهش تردد‌ها و جلوگیری از تجمعات توجه کردند باز هم این مسائل و توصیه‌ها را جدی بگیرند و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.

قربانی افزایش ترددها در شهر رشت را وحشت‌آور دانست و بیان کرد: نگران این هستیم که مردم به هشدارها کم‌محلی کنند و با این تصور که روال عادی است و شرایط بحرانی از بین رفته، ترددهای بین‌شهری و داخل شهری خود را افزایش دهند در صورتی‌که هنوز چرخه انتقال ویروس در جامعه وجود دارد و این چرخه تنها با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و در خانه ماندن قطع می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه درصورت عدم توجه مردم به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اصل در خانه ماندن ممکن است وضعیت نگران‌کننده دیگری به‌وجود آید عنوان کرد: مجدداً از مردم می‌خواهم که جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند و از حضور در تجمعات جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بحران کرونا تا امروز کل جهان و در کشورمان به‌عنوان اپیدمی نمایان شده است گفت: کشور چین چند روز قبل مجدداً اقدام به قرنطینه برخی مکان‌های شهری کرد و این نشان می‌دهد که این ویروس هنوز با مردم زندگی می‌کند و ما نیز در گیلان برای عبور از مراحل سخت و گام برداشتن به سمت جلو و رسیدن به شرایط مطلوب همچنان نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

قربانی با بیان اینکه در شرایط کنونی حفظ امنیت و سلامت مردم مهم‌ترین مسئله است، تصریح کرد: تا امروز بحران کرونا در استان گیلان با همکاری مردم، جانفشانی کادر درمان و همکاری مدیران اجرایی استان مدیریت شده است اما درصورت بازگشت اپیدمی با توجه به خستگی روحی کادر درمان، موجی از اضطراب و نگرانی در بین تیم درمان حاکم می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به اینکه درحال حاضر تجهیزات پزشکی به اندازه کافی در استان وجود دارد ابراز داشت: در حال حاضر حتی نیاز به نیروهای متخصص از خارج استان نداریم و اوضاع در گیلان کاملاً تحت مدیریت است اما همچنان نگران ایجاد موج بحران بعدی هستیم.

قربانی ضمن قدردانی از تلاش نیروهای انتظامی و بسیج در راستای ایجاد محدودیت‌های تردد در ورودی‌های گیلان و داخل استان بیان داشت: آمار ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های گیلان تا امروز بیش از ۸ هزار نفر بوده که بیش از ۷ هزار نفر از بیماران از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کاهش آمار ورود بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها را جزو اثرات مثبت اجرای مطلوب طرح غربالگری در گیلان دانست و بیان کرد: با اجرای مطلوب طرح غربالگری در استان گیلان موفق به بیماریابی شدیم و توانستیم مردم را در منزل نگه داشته و درمان کنیم و از سوی دیگر آمار ورود بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز کاهش یافت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false