×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رویداد ساعت زمین در شهرداری رشت

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت اعلام کرد : چراغ های ساختمان شهرداری و پیاده راه فرهنگی رشت به عنوان نماد اصلی شهر ،همچون سایر نقاط جهان ، یک ساعت خاموش شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، علیرضا قانع افزود با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا ،این برنامه امسال بدون حضور شهروندان برگزار شد.

۱۵ سال متوالی در جهان ، آخرین شنبه ماه مارس به عنوان ساعت زمین یاد می‌ شود، در این روز برای احترام به زمین در ساعت ۲۱ و سی دقیقه، به مدت ۶۰ دقیقه ، تمامی چراغ ها در شهر‌ های جهان خاموش می‌ گردد.

در ایران نیز ، تمامی نماد‌ های شهری، چون برج ها، پل‌ ها و مراکز معروف و مشخص، چراغ‌ ها و سایر دستگاه ‌های الکتریکی غیر ضروری خاموش می‌ گردد.

سال ۲۰۰۷ برای اولین بار در استرالیا در شهر سیدنی ساکنان این شهر اقدام به خاموش کردن چراغ‌ های سطح شهر کردند، سپس در سال‌ های بعد سایر کشور‌ ها نیز به این اقدام پیوستند.

در ایران نیز برای اولین بار در سال ۹۰ به احترام زمین، تمامی چراغ‌ های برج میلاد در تهران خاموش شدند.

در رشت نیز از سال ۹۳ این اقدام انجام‌ شد و تمامی برق های ساختمان شهرداری و پیاده راه فرهنگی رشت خاموش شد.

اکنون این گام دغدغه اصلی فعالان و دوستداران محیط زیست، به یک حرکت جهانی تبدیل شده است. حرکت جهانی که به منظور تغییرات اقلیمی و تغییر در شیوه زندگی با کاهش مصرف انرژی هر ساله انجام می ‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false