×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اجرای پویش “در خانه بمانیم” در روز طبیعت

استاندار گیلان : لازم است پویش “در خانه بمانیم” همچنان بویژه در روز طبیعت، استمرار یابد.

ارسلان زارع پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رییس جمهوری بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت : در نشست امروز طرح های اجرا شده دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ارزیابی ها نشان از موفقیت این طرح دارد ، گفت : در گیلان نیز آمارها نشان می دهد که همکاری خوبی از سوی هموطنان برای پرهیز از سفر صورت گرفته است.
استاندار تصریح کرد: تعداد معدودی از هموطنان که از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مطلع نبودند و یا با بی توجهی به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، در اولین روز از اجرای این طرح قصد سفر به گیلان را داشتند؛ با توصیه و راهنمایی عوامل اجرایی به ویژه نیروی انتظامی بازگشتند.
ارسلان زارع با بیان اینکه کمتر از صد خودرو هم به دلیل بی توجهی به دستورات قانونی به مبلغ پنج میلیون ریال جریمه نقدی شدند، از توقیف یک ماهه ۳۸ خودرو و انتقال آنها به پارکینگ در روز اول اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در گیلان خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به ضرر و زیان برخی صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: دولت مقرر کرد تسهیلات مناسبی با بهره ۱۲ درصد در اختیار صاحبان این مشاغل و صنایع قرار داده شود و این امر در گیلان با اولویت اجرا می شود.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم استمرار پویش “در خانه بمانیم” از سوی هم استانی ها و پرهیز از تردد و حضور در اجتماعات به ویژه در روز ۱۳ فروردین خاطرنشان کرد: از هموطنان می‌خواهیم که در این روز از منازل خود خارج نشوند و درصورت مشاهده تردد خودروها پلیس اقدامات لازم را انجام می دهد.
ارسلان زارع در خصوص تردد درون استانی نیز گفت: در ورودی شهرستان هایی که کمربندی دارند ، پایش ها درحال انجام است و اجازه ورود خودرو با پلاک غیر از آن شهرستان داده نمی شود مگر آنکه محل کارشان در شهری دیگر باشد یا حسب اضطرار مجبور به تردد به نقطه دیگر استان شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد : به دلیل تعطیلی برخی اصناف ، ممکن است شهروندان برای تهیه اقلام موردنیاز خود متقاضی دریافت محصولات از طریق خرید اینترنتی از فروشگاه های سراسر کشور باشند که مقرر شد سامانه ای از سوی سازمان صمت و اتحادیه اصناف با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات طراحی شود تا فروشگاه های بزرگ و تولیدکنندگان در آن تجمیع شده و نسبت به عرضه و فروش محصول و خدمات خود اقدام کنند.
استاندار با تاکید برهمکاری شرکت پست استان در اجرای این طرح خاطرنشان کرد : کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت بیماری کرونا استان با همکاری تعزیرات حکومتی، عهده دار نظارت بر قیمت و کیفیت کالاهاست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false