×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

موج دوم شیوع ویروس کرونا خطرناک تر است

فرماندار صومعه سرا موج دوم شیوع ویروس کرونا را خطرناک تر از موج نخست دانست و تاکید کرد: همه مصوبات و تصمیمات جلسات کنترل شیوع این ویروس پابرجاست و الزام قانونی دارد.

سید جلال سیدمحمدی با اعلام اینکه طی چند روز اخیر مطلع شدیم تعدادی از تاکسی های تلفنی نرخ کرایه های خود را افزایش داده اند، اظهار کرد: در شرایطی که جامعه ما با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه است متاسفانه عده ای از این وضعیت سوءاستفاده کرده و با افزایش نرخ کرایه های آژانس ها و موسسه های کرایه اتومبیل آلام مردم را تشدید می کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی هرگونه افزایش کرایه در نقاط مختلف شهرستان صومعه سرا به دور از شرافت انسانی و غیر منطقی است.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه طی چند روز اخیر متاسفانه تعدادی از آژانس ها با سوءاستفاده از وضعیت حاکم بر جامعه مبادرت به افزایش نرخ های خود کرده اند، گفت: تاکنون هیچ مصوبه ای در این راستا در شهرستان صومعه سرا نداشته ایم و همه نرخ ها مثل گذشته پابرجا است.

سیدمحمدی از اداره صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی خواست تا با افرادی که هنجارشکن هستند و قوانین و مقررات را زیر پا می گذارند برخورد کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از آغاز شیوع ویروس کرونا هم اکنون وضعیت شهرستان آرام و مطلوب است، افزود: در طی این مدت ۱۷۹ نفر به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۳۰ نفر در بخش ایزوله بستری شدند.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به جان باختن ۴۳ نفر بر اثر بیماری های تنفسی طی مدت مذکور، یادآور شد: یگان های پزشکی و امدادی ارتش جمهوری اسلامی در سطح شهرستان صومعه سرا مستقر هستند و با همکاری سپاه و بسیج در راستای بسیج همگانی کنترل و پیشگیری از کرونا، در دو نقطه از ورودی شهر صومعه سرا از همه خوردروها و مردمی که در حال تردد هستند، غربالگری و تب سنجی به عمل می آورند.

سیدمحمدی با بیان اینکه نیروی های امدادگر جمعیت هلال احمر تاکنون ۵۳ روستای شهرستان صومعه سرا را گندزدایی و ضدعفونی کرده اند، یادآور شد: شرایط مطلوب شهرستان در حال حاضر نشان دهنده مدیریت همه عوامل، امکانات و ظرفیت ها در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا است.

وی موج دوم شیوع ویروس کرونا را خطرناک تر از موج نخست دانست و تاکید کرد: همه مصوبات و تصمیمات جلسات کنترل شیوع این ویروس پابرجاست و الزام قانونی دارد که از مردم، بازاریان و اصناف تقاضا داریم با رعایت قوانین و مقرارت اعلام شده در جهت کنترل موج دوم نیز ما را همراهی کنند.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۸ واحد صنفی مختلف در شهرستان پلمب شده است، گفت: همه بازارهای محلی و صنوف غیر ضروری این شهرستان نیز تا نیمه نخست فروردین تعطیل است. اصنافی هم که براساس تصمیم ستاد کنترل ویروس کرونا باز بوده و به مردم خدمات می دهند باید راس ساعت ۱۹ هر روز تعطیل کنند؛ در صورت عدم رعایت این مقررات با این واحدها نیز برخورد قانونی می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false