×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

وزارت بهداشت برای تولید ماسک تاییدیه نداده

وزارت صنعت معدن و تجارت: عباس قبادی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در حوزه صنعت، معدن و تجارت که با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ستاد تنظیم بازار کشور در مصوبه‌ای با حذف همه تشریفات واردات اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا، آن را صرفا محدود به تاییدیه فنی وزارت بهداشت و درمان کرده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: وزارت صمت فهرستی از ۱۷ شرکت توانمند برای واردات محصولات و ملزومات بهداشتی مورد نیاز این روزها تهیه و به وزارت بهداشت و درمان ارائه کرده است.

وی بیان داشت: با این حال و در اطلاعیه ای جداگانه از همه شرکت ها، واحدهای تولیدی و تامینی اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در سطح کشور دعوت شده است تا برای واردات مواد اولیه و اقلام کالایی مورد نیاز به معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه و سازمان غذا دارو مراجعه کنند و هیچ گونه محدودیتی در پذیرش آنها وجود ندارد.

قبادی تاکید کرد: موارد درخواستی شرکتها در سریع‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گرفته و شرایط برای واردات کالای مورد نظر فراهم می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: تمامی مقتضیات واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی اعم از تامین ارز و ثبت سفارش با وزارت بهداشت بوده و منوط به تهیه فنی آنها است.

قبادی افزود: با توجه به محدودیت تولید در ماسک، ستاد تنظیم بازار کشور در اقدامی پیشگیرانه بیستم بهمن ماه، مصوبه ممنوعیت صادرات این کالا را صادر و ابلاغ نموده است و در مجموع برای پیشبرد اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این روزها، تمامی درخواست های این وزارتخانه را عیناً در ستاد تنظیم بازار کشور به تصویب رسانده‌ایم.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود کالاهای اساسی نداریم و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده برای ایام پایانی سال و آمادگی موجود برای تامین بازار در این روزها، در بخش کالاهای شوینده هم در تولید، هم در لجستیک و هم در عرضه هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: برای بهره گیری از ظرفیت های بخش اصناف در تولید اقلامی چون ماسک وارد مذاکره شده و علیرغم پیگیری های مکرر و اعلام آمادگی کامل اصناف برای تولید این کالا، هنوز تاییدیه بهداشتی لازم از سوی وزارت بهداشت در این خصوص صادر نشده است و این در حالی است که فعال سازی این ظرفیت بزرگ، حتی می‌تواند تا ۲ میلیون عدد ماسک در روز را تامین کند و ما همچنان منتظر تاییدیه وزارت بهداشت و درمان هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false