×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

تهیه‌کننده «السون و ولسون»: لازم نیست کودکان کلمه «کرونا» را یاد بگیرند

یک تهیه‌کننده باسابقه برنامه‌های کودک در روزگار سخت کرونایی چنین پیشنهاد می‌دهد: تلویزیون با تولید برنامه‌هایی که مخاطبش هم پدر و مادرها و هم بچه‌ها باشند، می‌تواند وحشت ویروس کرونا را برای بچه‌ها کم کند.
پروین شمشکی که تهیه کنندگی برنامه‌های کودکی چون «کلاه قرمزی»، «السون و ولسون»، سری دوم «هوشیار و بیدار»، «مسابقه ۱+۵» و «خاله جون کوکب و غنچه» را در کارنامه دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی مسوولیت برنامه‌سازان حوزه کودک در روزهای سختی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، با مقایسه این روزها با دوره‌ای که خود برنامه‌ می‌ساختند، یادآور شد: ما در آن زمان با داشتن هدفی مشخص برای بچه‌ها برنامه می‌ساختیم. الان هم برنامه‌سازها باید زحمت بکشند و با تحقیق و هدف برنامه‌هایی بسازند که نتیجه بگیرند. در مورد کرونا کمترین کاری که می‌توانند بکنند این است که به بچه‌ها آموزش دهند که چطور در خانه با بازی‌های مختلف سرگرم شوند؛ کاردستی بسازند، کتاب بخوانند و در کنار پدر و مادر کارهای جدید یاد بگیرند. برنامه‌سازان تلویزیون باید پس از تحقیق و گفت‌وگو با اساتید و متخصصین مطرح حوزه‌های روانشناسی و همچنین پزشکان متخصص خوزه بیماری‌های عفونی، کار تحقیقی کنند و بعد برنامه بسازند.
شمشکی با بیان اینکه ۲۱ سال است بازنشسته شده و دیگر در تلویزیون کار نمی‌کند، گفت: ما عاشق کارمان بودیم و بدون تحقیق و هدف مشخص برنامه نمی‌ساختیم. در هر سال تقویم را برسی می‌کردیم و مناسبت‌ها را مشخص می‌کردیم و هر تهیه‌کننده‌ای که ایده‌ای برای مناسبتی داشت، آن را انتخاب می‌کرد.
او با تاکید بر اینکه رسانه با ساخت برنامه‌هایی که مخاطبش هم پدر و مادرها و هم بچه‌ها باشند، می‌تواند وحشت ویروس کرونا را برای بچه‌ها کم کند، ادامه داد: رسانه با ساخت برنامه‌های نمایشی با حضور بازیگران برای کودکان و نمایش‌های عروسکی برای کوچک‌ترها، می‌تواند به بچه‌ها آموزش دهد الان که تعطیل هستند وقتشان را به بطالت نگذرانند؛ برای مثال می‌توانند ورزش کردن در منزل را آموزش دهند. من یادم می‌آید برنامه‌ای در تلویزیون داشتم به نام «ورزش در خانه» که با این هدف تولید و پخش می‌شد.
پروین شمشکی منشا ترس بچه‌ها از ویروس جدید کرونا را رفتارهای پدر و مادر و اطرافیانشان دانست و گفت: در درجه اول باید به پدر و مادرها آموزش داد تا در مقابل بچه‌ها خونسردی خودشان را حفظ کنند و نکات آموزشی و بهداشتی را با طمانینه به آنها آموزش بدهند نه اینکه آنها را بترسانند که اگر فلان کار را نکنی کرونا می‌گیری؛ اصلا احتیاجی نیست که بچه این کلمه را یاد بگیرد.
شمشکی درباره‌ی ضرروت استفاده و به‌کارگیری هنرمندان مطرح و حرفه‌ای در حوزه کودک توسط تلویزیون، گفت: طبیعتا کسانی هستند که تلویزیون می‌تواند از آنها استفاده کند. کسانی‌ که شناخته‌شده هستند و کارشان را از حوزه کودک شروع کرده‌اند؛ مثل حسین رفیعی و خیلی‌های دیگر که بچه‌ها با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false