×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نماینده وزیر بهداشت در گیلان: سفر به گیلان حاصلی جز تهدید سلامتی ندارد / مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

محمد حسین قربانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از جان باختن ۳۳ نفر در گیلان به علت ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات بیمارستان‌های گیلان درصددیم از ظرفیت خوب خیران سلامت داخل کشور و حتی خارج کشور استفاده کنیم و تاکنون در این امر موفقت‌هایی به دست آمده است.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان در خانه ماندن و عدم تردد در خیابان‌ها را همچنان بهترین روش برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح کشور تلقی کرد و افزود: در راستای اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از مردم سراسر گیلان تقاضا داریم به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس مشارکت ۲۷ درصدی مردم گیلان در طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا را قابل قبول توصیف کرد و بیان داشت: با تکمیل پرسشنامه مربوطه و ورود شماره تلفن توسط هر فرد پیامکی در مورد وضعیت سلامتی برایش ارسال شده و به ترتیب به افرادی که مشکوک به این بیماری باشند کمک می‌شود.

قربانی فعال شدن آزمایشگاه‌های گیلان برای خدمات‌رسانی به مردم را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه روزانه ۱۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود عنوان کرد: تعداد کل بیمارانی که در گیلان تحت مراقبت و بستری هستند هزار و ۶۲۰ نفر است و از این میان بیش از ۲۰۰ نفر فوتی به علت بیماری‌های تنفسی، آنفلوآنزا و کرونا داشتیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرنطینه خانگی را بهترین راه جهت پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در گیلان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ما در پیک گسترش ویروس کرونا قرار داریم اما دیروز بعد از گذشت حدود ۱۶ روز ورودی مبتلایان به بیمارستان‌های گیلان کاهش یافته که دلیل اصلی آن بحث قرنطینه خانگی است.

وی از تلاش مراکز درمان گیلان جهت رسیدگی به بیماران کرونایی خبر داد و با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ تخت در مراکز دولتی و هزار و ۲۰۰ تخت در بیمارستان‌های خصوصی استان درگیر درمان مبتلایان کرونا هستند گفت: راه‌اندازی بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی توسط نیروی دریایی و سپاه از جمله اقدامات مثبت روزهای گذشته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تجهیز هتل المپیک رشت با ظرفیت ۲۰۰ تخت به همراه کادر پزشکی و پرستار برای بیمارانی که بعد از دوران عملیاتی درمان کرونا به مراقبت نیاز دارند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در راستای استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت خدمات‌رسانی به مردم روز گذشته ۲۵ بیمار را به این مرکز انتقال دادیم.

قربانی از عدم وجود کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی با ظرفیت وسیع در گیلان سخن گفت و ضمن ضروری خواندن مشارکت جامعه خیران در راستای رفع کمبود تجهیزات و لوازم اظهار داشت: در روزهای گذشته تعدادی از کادر درمانی شامل پزشک، پرستار و خدمات شاغل در بیمارستان‌های گیلان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر سفر به گیلان حاصلی جز تهدید سلامتی و مرگ ندارد، محدودیت تردد در جاده‌های استان را خواستار شد و گفت: از تمام مردم سراسر کشور تقاضا داریم فعلاً و تحت هیچ شرایصی به گیلان سفر نکنند زیرا این استان در حال حاضر سوغاتی جز مصیبت و بیماری ندارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false