×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

«بیل گیتس» کیت خانگی کرونا را عرضه می‌کند

بنیاد گیتس کیت خانگی تست کرونا را در هفته جاری عرضه می‌کند.

روزانه به تعداد مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد دولت این کشور در تامین کیت‌های آزمایش این ویروس مشکل دارد. به تازگی بنیاد بیل و ملیندا گیتس از تامین بودجه پروژه‌ای برای ساخت کیت خانگی تست کرونا در خانه خبر داده است.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس در پروژه‌های زیادی سرمایه‌گذاری کرده که جدیدترین آن‌ها، تولید کیت خانگی تست کرونا در شهر سیاتل است که طی همین هفته در دسترس قرار خواهند گرفت. کرونا در این شهر تبدیل به یک بحران شده است.

مدیر تیم پاسخگویی ویروس کرونا در بنیاد بیل و ملیندا گیتس، «اسکات داول» در صحبت با Seattle Times اعلام کرده که هدف از این پروژه، آزمایش هزاران نفر به صورت روزانه است. این کیت‌های تست کرونا به افرادی که نگران ابتلا به این ویروس هستند امکان می‌دهد که نمونه‌ای از بینی خود را برای آزمایش ارسال کنند.

اعلام نتیجه آزمایش یک الی دو روز طول می‌کشد. افرادی که نتیجه آن‌ها مثبت باشد، می‌توانند فرمی را برای پاسخ به سوالات در رابطه با رفت و آمدهای خود برای کمک به ردیابی شیوع این بیماری به صورت آنلاین پر کنند.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که مقر آن در سیاتل، واشنگتن قرار دارد، ماه گذشته ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه پرداخت کرد. بیشتر این مبلغ برای تحقیقات در رابطه با واکسن کرونا، اقدامات پیشگیرانه و همچنین درمان در سراسر جهان درنظر گرفته شده است.

کیت خانگی تست کرونا می‌تواند به ایالت واشنگتن برای کنترل شیوع کرونا کمک کند. تا به امروز ۱۳۶ نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در تاریخ ۲۹ فوریه، فرماندار واشنگتن «جی اینسیل» در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بر اساس اعلام Times، بنیاد بیل و ملیندا گیتس به سرعت در حال برزورسانی نرم افزار و نهایی کردن پرسشنامه برای آمادگی در برابر تعداد بالای درخواست‌‌ها است و کیت خانگی تست کرونا این بنیاد در هفته جاری عرضه می‌شود.

بیل گیتس از چندین سال پیش به شیوع یک بیماری همه گیر اشاره کرده و همچنین خبر از احتمال مرگ ۳۰ میلیون نفر در کمتر از یکسال داده است. گیتس در سال ۲۰۱۷ گفته بود: «خبر خوب این است که با پیشرفت در بیوتکنولوژی، واکسن‌ها و داروهای جدید می‌توانند به کنترل شیوع بیماری‌های همه گیر کمک کنند.»

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false