×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

در کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت بررسی شد:
لایحه موضوع اصلاحیه و وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۹ شهرداری رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، یکصد و نود و ششمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
در این جلسه، احمد رمضانپور نرگسی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری در خصوص لایحه موضوع اصلاحیه و وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۹ شهرداری رشت، گفت: نظر بنده بر این است که نتیجه اقدامات شهرداری و شورا برای مدیریت شهری و شهروندان برد – برد باشد.
وی ادامه داد: در این لایحه هم عوارض پی و هم عوارض زمین افزایش‌یافته است. این موضوع باعث فشار بر روی مردم خواهد بود. نباید به‌گونه‌ای باشد که یک‌طرف برد و طرف دیگر باخت باشد. بنده به‌عنوان نماینده مردم در این شرایط موافق لایحه نیستم.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با تشریح مواد اشاره شده در لایحه، اظهار داشت: بنده مایل بر این هستم که چیز متعادلی برقرار شود و به همین دلیل پذیرفته شد که مبنا منطقه‌ای قرار داده شود، نه بر اساس نظر دارایی و بر همین اساس گفته شد که ضریب بر اساس منطقه بالا برود.
رمضانپور با بیان اینکه در جلسه‌ای با استاندار گیلان در خصوص عدم همکاری نمایندگان استانداری و فرمانداری در خصوص مصوبات ندارند، تأکید کرد: ما در این موضوعات با مشکل مواجه هستیم.
رضا رسولی عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با تسلیت اتفاقات دردناک اخیر، گفت: بنده به‌شدت در خصوص مبحث مورد اشاره در لایحه نگرانی داشته و معتقدم همگی در این خصوص نگرانی داریم. اینکه تعرفه بالا برود لزوماً درآمد افزایش نمی‌یابد.
وی افزود: به نظر بنده در بحث ماده ۵ یک رانت بسیار بزرگی باز مانده است و پیشنهاد می‌کنم که در این مصوبه کلمه «تا» حذف شود تا از یک رانت، منبع و دریچه بزرگ فساد جلوگیری شود.
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت ادامه داد: ما در حال حاضر با یک رابطه دو یا چند متغیره کار می‌کنیم. آیا ما افزایش ارزش منطقه‌ای را نهایی کرده‌ایم که اکنون در مورد رابطه‌ها بحث می‌کنیم؟ به نظر بنده متغیرها یک‌به‌یک مشخص شوند. میزان قیمت پایه نهایی شود و سپس رابطه‌ها را نگاه کنیم. بنده با افزایش قیمت پایه موافق هستم اما به‌گونه‌ای نباشد که ما دچار آسیب شویم.
 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false