×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

با افزایش تعداد سایت‌های تلفن همراه سلامت محیطی شهروندان را تضمین می‌کنیم

توکلی با اشاره به این که هم اکنون در اکثر کشورهای توسعه یافته از دکل های میکرو برای توسعه ارتباطات استفاده می شود، افزود: با توجه به نیاز روزمره شهروندان به انتقال اطلاعات و استفاده از سرویس های سریع تر و همچنین افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در استان و ظرفیت محدود باندهای فرکانسی؛ نیاز به پهنای باند بیشتر برای ارائه سرویس بر روی نسل چهارم، نیازمند نصب دکل های ارتباطی بیشتری توسط اپراتورها در سطح شهر رشت و استان هستیم.

 مدیرکل ICT استان گیلان با اشاره به این که جانمایی دکل های ارتباطی بخشی از طراحی شبکه های سلولی است که صرفاً از طریق اپراتورهای دارنده مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت می پذیرد و عملاً شرکت مشاور صلاحیت دار در این زمینه به جز اپراتورها وجود ندارد افزود: برخلاف تصور بسیاری از مردم ساماندهی و یکپارچگی دکل های ارتباطی می تواند سلامت محیطی را تضمین کند؛ در حالی که عکس این موضوع صحیح است. چرا که اگر بخواهیم صرفاً با چند دکل کل شهر را تحت پوشش شبکه قرار دهیم میزان تشعشعات ناشی از آن دکل به حدی بالا خواهد رفت که برای سلامت ساکنین آن مخاطره آمیز خواهد بود. اما اگر پوشش شبکه را از طریق تعداد دکل ها و آنتن های بیشتر اما با توان پایین تر در سطح شهر تحقق بخشیم سلامت محیطی شهروندان را تضمین کرده ایم.

وی در ادامه افزود: اگر اپراتوری در یک نقطه جدید درخواست ایجاد سایت داشته باشد ابتدا از نظر به اشتراک گذاری دکل های موجود بررسی لازم صورت گرفته و در صورت عدم امکان به اشتراک گذاری مجوز سایت جدید با شرط به اشتراک گذاری با سایر اپراتورها صادر خواهد شد. به عنوان مثال در حال حاضر بیش از ۴۷ سایت از اپراتور همراه اول با ایرانسل، ۱۰سایت همراه اول با رایتل به صورت اشتراکی در حال بهره برداری است.

در ادامه فرزاد توکلی پیشنهاد داد به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت شهروندان پس از نصب هر دکل و همچنین در بازه های زمانی ۶ ماهه میزان تشعشعات ناشی از دکل های سطح شهر در کمترین فاصله سکونت گاهی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اندازه گیری و گزارش آن به صورت دوره ای در اختیار مقامات شهری قرار گیرد.همچنین می توان برای زیبا سازی دکل ها در منظر شهری، مشخصات تجهیزات دکل ها را به صورت فراخوان عمومی در اختیار دانشگاه ها و دیگر علاقه مندان گذاشت تا با حداقل هزینه چندین طرح و المان مناسب با بافت شهر رشت طراحی و ارائه گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به این که هم اکنون در اکثر کشورهای توسعه یافته از دکل های میکرو برای توسعه ارتباطات استفاده می شود، افزود: با توجه به نیاز روزمره شهروندان به انتقال اطلاعات و استفاده از سرویس های سریع تر و همچنین افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در استان و ظرفیت محدود باندهای فرکانسی؛ نیاز به پهنای باند بیشتر برای ارائه سرویس بر روی نسل چهارم، نیازمند نصب دکل های ارتباطی بیشتری توسط اپراتورها در سطح شهر رشت و استان هستیم که با عنایت به سامان دهی دکل ها و مناسب سازی مناظر شهری باید اپراتورها تجهیزات خود را بر روی یک دکل نصب و برای ارتقاء تجهیزات خود برای توسعه ارتباطات در آینده تعامل بیشتری با یکدیگر بعمل آورند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false