×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان بر استفاده از دانش روز برای ایجاد اشتغال تأکید کرد

 

استاندار گیلان گفت: باید با استفاده از دانش روز و ظرفیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی و فناوری‌های نوین از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی گیلان به‌خوبی استفاده کنیم.

رسلان زارع صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در رشت اظهار داشت: ایران از نظر سوادآموزی جزو کشورهای برتر دنیا است و امیدوارم با تلاش مسئولان ذی‌ربط شاهد اتفاقات بهتری در جامعه به‌ویژه سوادآموزی به افراد زیر ۵۰ سال باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان از سوی تمام ارکان نظام مورد پذیرش است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به این مهم تأکید دارند گفت: دولت دستور استفاده از جوانان و بانوان در بخش‌های مختلف را صادر کرده است که برای افزایش امید جوانان مؤثر بوده و زمینه توسعه گیلان و کشور را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر دغدغه اشتغال جوانان را برطرف کنیم موضوع ازدواج آنان نیز تسهیل می‌شود تصریح کرد: ازدواج و اشتغال رابطه مستقیمی با هم دارند و بر اساس گزارشات پدیده طلاق در گیلان یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی بوده و چهارمین استان کشور در زمینه میزان وقوع طلاق است.

زارع با تأکید بر فراهم کردن شرایط جهت استفاده از سیاست‌های حمایتی دولت برای کاهش طلاق در گیلان عنوان کرد: باید با شناسایی آسیب‌ها و با کمک سمن‌ها، دستگاه‌های اجرایی و آموزشی و دستگاه‌های ذی‌ربط اقتصادی برای کاهش طلاق و کاهش سن ازدواج در استان گیلان گام برداریم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت کنونی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان اعطا کرد افزود: امسال نیز دولت اهتمام جدی برای پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان دارد و ما نیز باید با انجام کارهای مکمل نظیر کمک گرفتن از فروشگاه‌ها و بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان در این رابطه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه از ایده‌های خلاقانه برای ایجاد اشتغال در گیلان استقبال می‌شود بیان داشت: باید با استفاده از دانش روز و ظرفیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی و فناوری‌های نوین از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی گیلان به‌خوبی استفاده کنیم و از طرح ارائه شده در این جلسه برای ایجاد اشتغال در شهرستان شفت برای تمام استان بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌ روستاهای گیلان در زمینه بوم‌گردی و گردشگری ابراز داشت: باید ضمن شناسایی بیشتر این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی صنعتی و گردشگری آنها را بالفعل کنیم و تا زمینه اشتغال بیشتر جوانان فراهم شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false