×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

اصلاح لایحه جوایز تشویقی ساخت و ساز در رشت/ افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد:
اصلاح لایحه جوایز تشویقی ساخت و ساز در رشت/ افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت لایحه مربوط به جوایز تشویقی ساخت و ساز در رشت بررسی و بندهایی از آن اصلاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در این جلسه با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت شانزدهم آذر مصادف با روز دانشجو اظهار کرد: ۱۶ آذر جزو تاریخ پر افتخار مردم ایران و نماد مبارزه با استکبار جهانی است.

احمد رمضانپور با بیان اینکه دانشجویان در آن سال ها در شانزدهم آذر پرچم مبارزه با استکبار را برافراشتند افزود: دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون به ایران اعتراضات شدیدی در آن سال به راه انداختند و در این راه نیز جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه دانشجویان انزجار خود را از رژیم منحوس پهلوی و اقداماتش نشان دادند تصریح کرد: دانشجویان همواره منشا حرکت های بزرگی در کشور بودند و در آن برهه نیز با این اقدام نگاه جامعه به دانشگاه ها معطوف شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به افزایش قیمت بلیط در دهه پنجاه بیان کرد: در دهه پنجاه رقم ناچیزی به هزینه بلیط اتوبوس اضافه شد و در آن دوران دانشجویان و مردم در یک حرکت مسالمت آمیز خواستار لغو این افزایش قیمت شدند و همواره دانشگاه ها مبدا تحولات فراوانی بوده است.

رمضانپور با بیان اینکه مدیریت صحیح در توسعه و پیشرفت زیر ساخت های شهر بسیار تاثیر گذار است افزود: اندیشه و قدرت ریسک پذیری مدیران متفاوت است و در حال حاضر دنیا به سمت مدیریت بدون پول حرکت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته تبریز یک روستای بزرگ محسوب می شد بیان کرد: با نگاه مدیریت بدون پول و مشارکت سرمایه گذاران این شهر در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت به وجود فرصت های بالقوه در رشت اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت ثابت قدم به عنوان شهردار رشت گام های موثری پیرامون مشارکت شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در رشت برداشته شد اما پس از آن با تغییر سیاست ها در بسیاری از بخش ها شرکت های خُرد با منابع مالی محدود برای همکاری با شهرداری انتخاب شدند که در بسیاری از مواقع برای تامین هزینه های اولیه با مشکل مواجه هستند.

رمضانپور با تاکید بر اینکه نقشه راه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مدیریت بدون پول است افزود: مدیریت شهری در رشت باید از گره کور بی پولی خلاص شود.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه های حوزه مدیریت شهری چندین سال است که مطرح شده اند تصریح کرد: برخی از پروژه ها ماده ۴۸ شامل حالشان شده است و در حال حاضر حوزه معاونت عمرانی شهرداری رشت در تلاش است تا با سامان بخشیدن به این پروژه ها در نهایت به جمع بندی های خوبی برسد .

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت به وضعیت رودخانه های رشت و سراوان اشاره کرد و گفت: درباره رودخانه ها و سراوان باید همگی کمک کنند و یکسری پروژه های مدیریت شهری که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و به اتمام برسند.

رمضانپور با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های مدیریت شهری خواست و نیاز شهروندان مورد توجه باشد بیان کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و با اتمام این پروژه ها مردم از عملکرد شورا و شهرداری رشت مطلع می شوند.

رمضانپور با بیان اینکه برای پسماند شمال کشور ردیف ۱۸۰ میلیارد تومانی در بودجه مشخص شده است تصریح کرد: شهرهای ساری و نوشهر از این بابت از رشت جلوتر هستند و متاسفانه تا کنون سهم ۲۵ درصدی بابت احداث زباله سوز به رشت پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه با اختصاص اعتبار دولتی مراحل احداث زباله سوز سرعت می گیرد افزود: با اقدامات انجام شده طی ۶ ماه آینده بخش زیادی از مشکلات زباله سراوان به خوبی ساماندهی می شود و در حال حاضر با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به این مهم اقدامات خوبی در سراوان در دست اجرا است و تا پایان سال خبرهای خوشی از این بابت به اطلاع مردم رشت می رسانیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به بررسی لایحه جایزه تشویقی در بخش ساخت و ساز در شهر رشت بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۹۴ و به منظور افزایش نقدینگی و وصول مطالبات شهرداری، افزایش قدرت رقابت پذیری و رضایتمندی و تشویق به سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز جوایز تشویقی شهرداری رشت در بخش هایی اجرایی می شود.

رمضانپور به لایحه ساماندهی دکل های مخابراتی در رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت در گذشته در این باره مطالعاتی انجام داده است و باید از نتایج این مطالعات در این زمینه استفاده شود .

وی با انتقاد از اینکه شهر رشت به لحاظ سیما و منظر وضعیت مناسبی ندارد افزود: با تجمیع دکل های مخابراتی شاید بتوانیم تا حدودی از این نابسمانی جلوگیری کنیم و معتقدم باید با اپراتورهای مختلف نشست هایی داشته باشیم و با بحث و گفت و گوی بیشتر راهکاری مناسب از این بابت پیدا کرده و در تمامی موارد به حفظ سلامت شهروندان باید توجه شود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ایجاد سرانه فرهنگی در لایحه جایزه تشویقی در بخش ساخت و ساز در رشت حمایت شود اظهار کرد: در جوایز تشویقی در بخش ساخت و ساز باید به این مبحث نگاه ویژه ای معطوف شود.

رضا رسولی به لایحه ساماندهی دکل های مخابراتی در رشت اشاره کرد و گفت: در کیش اتفاقات خوبی از این بابت رقم خورده است و معتقدم در رشت نیز این تجمیع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر تجمیع دکل های مخابراتی در رشت هستم افزود: در گذشته شهرداری رشت از طریق مشاور در این باره مطالعاتی انجام داده است و قرار بود بر اساس مطالعات انجام شده جانمایی دکل ها انجام شود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت می تواند از این مبحث به عنوان یک درآمد پایدار استفاده کند تصریح کرد: معتقدم نباید به بروکراسی این لایحه اضافه شود و با تولی گری سازمان فاوا شهرداری رشت می توانیم این لایحه را به خوبی به سرانجام برسانیم.

رضا رسولی به لایحه ساماندهی دکل های مخابراتی در رشت اشاره کرد و گفت: در کیش اتفاقات خوبی از این بابت رقم خورده است و معتقدم در رشت نیز این تجمیع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر تجمیع دکل های مخابراتی در رشت هستم افزود: در گذشته شهرداری رشت از طریق مشاور در این باره مطالعاتی انجام داده است و قرار بود بر اساس مطالعات انجام شده جانمایی دکل ها انجام شود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت می تواند از این مبحث به عنوان یک درآمد پایدار استفاده کند تصریح کرد: معتقدم نباید به بروکراسی این لایحه اضافه شود و با تولی گری سازمان فاوا شهرداری رشت می توانیم این لایحه را به خوبی به سرانجام برسانیم.

مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه سامان دهی دکل های مخابراتی در رشت اظهار کرد: نوع قرار گیری دکل ها در پشت ساختمان ها و حیاط مردم در رشت چندان قابل پذیرش نیست و در مجموعه پنج نوع دکل شامل پخش رادیو و تلویزیون، آنتن های نقطه به نقطه، آنتن های مخابراتی و اپراتورهای همراه اول و … وجود دارد که امواج الکترو مغناطیسی پخش می کنند.

مهدی برزگر با بیان اینکه در بحث جانمایی این دکل ها دو دیدگاه وجود دارد افزود: دسته نخست طرفدار این هستند که چنانچه این دکل ها را توسعه دهیم از باب سلامت بهتر است و دسته دوم معتقدند با تجمیع این دکل ها توان خروجی الکترو مغناطیسی آن افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه این دکل ها در تهران در پشت بام خانه ها و در رشت در حیاط برخی خانه ها احداث شده اند بیان کرد: برخی معتقدند که این امواج می تواند موجب سقط جنین و ایجاد نقص در نسل آینده، اختلالات عصبی و غیره شود.

مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه موافق تجمیع دکل ها هستم گفت: این اپراتورها شرکت های بسیار ثروتمندی هستند و باید با استفاده از این فرصت در کنار جانمایی علمی دکل ها یک بسته سرمایه گذاری خوب نیز برای رشت تعریف کنیم.

مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت به قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب ۱۳۶۷ در ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون اگر دکلی در جایی قرار است احداث شود دفتر حفاظت از اشعه که زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی است باید صلاحیت احداث آن را تائید کند.

برزگر با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت در برابر ایمنی و سلامت شهروندان مسوول هستند بیان کرد: در صورت تایید دفتر حفاظت از انرژی سازمان انرژی اتمی مشکلی درباره اجرای این لایحه وجود ندارد.

مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود پنج ماه پیش لایحه جایزه تشویقی شهرداری رشت در بخش ساخت و ساز تدوین شد اظهار کرد: با توجه به اختلاف نظرهایی که در باره این لایحه وجود داشت جلسات متعددی به منظور رفع مغایرت ها برگزار شد.

مسعود آرستن با بیان اینکه بر اساس این لایحه در صورت اعتراض افراد به فیش صادره ، فیش مورد نظر بدون در نظر گرفتن موارد تشویقی جهت طرح در کمیسیون ماده ۷۷ ارائه می شود افزود: پس از اعلام رای کمیسیون ماده ۷۷ هر مبلغ فیش صادره شامل موارد تشویقی می شود.

سید مسعود موسوی مشاور دیگر کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ضوابطی که پیرامون ساخت و ساز در رشت مطرح می شود باید ساده تر باشد اظهار کرد: با این اقدام قابلیت رانت کم تری ایجاد می شود و متاسفانه در شهرداری رشت تعدد فیش ها برای یک پروژه قابلیت صدور دارد.

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه های در حال اجرای حوزه مدیریت شهری رشت اظهار کرد: پروژه پسماند در شهرداری رشت در اولویت امور قرار دارد و حالت امنیتی پیدا کرده است.

فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه در سراوان زمین مورد نیاز را از منابع طبیعی دریافت کرده ایم افزود: در این منطقه سی هزار متر مربع خاک نباتی را برداشت کرده ایم و دو سوله با متراژ یک هزار و چهارصد متر مربع احداث کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکار در حال نصب تجهیزات مربوط به تصفیه خانه است بیان کرد: پروژه تصفیه خانه شیرآبه سراوان در ابتدا با ظرفیت نیم لیتر در ثانیه اجرایی شد و در حال حاضر توانایی تصفیه سه لیتر در ثانیه را نیز دارد.

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت به احداث دیوار ه حفاظفتی سراوان اشاره کرد و گفت: این دیواره حفاظتی طی دو ‌ماه آینده تکمیل می شود .

جمشیدپور با اشاره به به ایجاد استخر شیرآبه در سراون افزود: این پروژه به اعتباری بالغ برسه میلیارد تومان نیاز دارد و شیرابه ها در داخل این استخر وارد و به آرامش می رسند و پس از آن می توانیم برای تصفیه خانه ها پمپاژ کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت کارخانه کمپوست شهرداری رشت نیز افزایش پیدا می کند تصریح کرد: کارخانه کمپوست در ابتدا با ظرفیت روزانه پانصد تن احداث شد اما خروجی آن ۲۵۰ تن بود و در حال حاضر با سوله های ایجاد شده ظرفیت آن رو به افزایش است و تا پایان سال به پانصد تن افزایش پیدا می کند.

جمشیدپور با تاکید بر اینکه ایجاد سوله های جدید در کارخانه کمپوست مورد توجه است افزود: با احداث این سوله ها ظرفیت کارخانه کمپوست به روزانه هشتصد تن افزایش پیدا می کند.

نماینده سازمان فاوا شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه ساماندهی دکل های مخابراتی در رشت اظهار کرد: ساماندهی دکل های مخابراتی که مربوط به سایت های مخابراتی در املاک عمومی شهر است و به نوعی موجب آشفتگی در فضای بصری شهری شده اند در دست بررسی است.

هانی عسگری با بیان اینکه به واسطه عدم وجود سیاست واحد هر کدام از اپراتورها در گذشته نسبت به ایجاد دکل های متعدد اقدام کرده اند افزود: در فاصله بیست متری دکل های رایتل، ایرانسل و همراه اول در کنار هم دارند و دراین راستا با ساماندهی دکل های مخابراتی به سمت بهینه سازی و استفاده از امکانات یکدیگر هدایت می شوند.

عسگری با تاکید بر اینکه در سالهای گذشته سامانه مشخصی به منظور ساماندهی این دکل ها در شهرداری رشت وجود نداشت بیان کرد: به واسطه نوع پوشش بام ها در رشت که شیروانی هستند نمی توانیم احداث دکل ها را بر روی بام خانه ها داشته باشیم.

لایحه ساماندهی دکل های مخابراتی سطح رشت به منظور بررسی بیشتر به جلسه آینده کمیسیون عمران شورای شهر رشت موکول شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false