×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

بیانیه دکتر احمد رمضانپور در خصوص گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو
نماینده ادوار مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و منتخب اول شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) با اشاره به مناسبت ۱۶ به عنوان روز دانشجو، از جایگاه و تاثیر خاص دانشگاه در بزنگاههای سیاسی تقدیر کرد و طی بیانیه ای از شهدای این قشر تجلیل کرد.در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به طور حتم ۱۶ آذر، یکی از روزهای افتخار آفرین برای ایران و نماد مبارزه با استکبار جهانی است که در آن، جوانان غیور، آزاده و آگاه پرچمِ بیزاری از استبداد و استکبار را بار دیگر برافراشته و با خون مبین خود، بیرق آزادی خواهی را به اهتزاز درآوردند.
در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون به ایران و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران، در برابر گلوله های رژیم منحوس پهلوی، سینه سپر کردند و عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضاء کردند تا پایه های زنگار گرفته حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت به لرزه بیفتد.
دانشجو نماد بیداری و مظهر تحولات اساسی در جامعه است و تحقق آرمان آزادی و عدم سلطه پذیری بواسطه حضورِ پای کارِ همین جوانان پرشور معنی پیدا می کند.
۱۶ آذر، یادآور رشادت دانشجویان در برهه های مختلف تاریخی این مرز و بوم و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است. چشمه جوشان استعدادی که همچنان خروشان و سرزنده است و هر زمان که نیاز باشد با وجود خویش درخت آزادی را آبیاری می کنند.
 اینجانب ضمن پاسداشت ۱۶ آذر و تبریک این روز به آحاد دانشجویان، به ویژه دانشجویان فرهیخته شهر رشت، از خداوند متعال درخشش روز افزون و تعالی این قشر تاثیرگذار را از خداوند متعال مسئلت دارم.
احمد رمضانپور نرگسی
نماینده ادوار مجلس و عضو شورای اسلامی شهر رشت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false