×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

جلسه‌ انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان رشت لغو شد

رئیس شورای شهر رشت خواستار سلب عضویت دو عضو شورای شهرستان رشت شد و افزود: انتظار داریم فرماندار رشت نامه سلب عضویت این دو عضو را به شورای حل اختلاف استان ارجاع دهد.

بیست وپنجمین جلسه شورای شهرستان رشت با دستور جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورا برگزار شد، اما برای سومین بار متوالی به دلیل عدم حضور تعدادی از اعضا و به حد نصاب نرسیدن جلسه لغو شد.

ابراهیم اخوان، رئیس شورای شهرستان رشت در این جلسه با ابزار تاسف از اقدام اعضای شورا، اظهار کرد: به دنبال لغو دومین جلسه انتخاب هیئت رئیسه پیگیر رسیدگی به این وضعیت از طریق شورای حل اختلاف استان شدیم، اما بنا به درخواست فرماندار شهرستان رشت و علیرغم میل باطنی برای سومین بار متوالی این جلسه را برگزار کردیم، اما مجددا با آبستراکسیون مواجه شدیم.

وی خواستار سلب عضویت دو عضو شورای شهرستان رشت شد و افزود: در جلسه قبل اعلام کردیم چنانچه سلب عضویت دو عضو شورا مشخص نشود، جلسه ای برگزار نخواهیم کرد، اما به خاطر احترام به مردم و حقوق شهروندی این جلسه تشکیل شد لذا انتظار داریم فرماندار رشت به صورت مستقیم ورود کند و نامه سلب عضویت این دو عضو را به شورای حل اختلاف استان ارجاع دهد.

رئیس شورای شهر رشت از ارسال صورتجلسه غیبت دو عضو به شورای حل اختلاف استان در تیرماه امسال خبر داد و گفت: متاسفانه از آن زمان تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است لذا مجددا در مهرماه امسال لوایح و مستندات را طی ۵۲ صفحه به شورای حل اختلاف استان فرستادیم. دو هفته گذشته نیز با فرماندار رشت جلسه داشتیم و این مشکل را مطرح کردیم. فرماندار رشت نیز قول داد در صورت برگزار نشدن سومین جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان رشت، شخصا نامه سلب عضویت دو عضو مذکور را از طریق شورای حل اختلاف استان پیگیری کند.

اخوان رفتار اعضای شورای شهرستان رشت را غیر قابل تحمل دانست و یادآور شد: این رفتار نوعی دهن کجی، بی مسئولیتی و بی تفاوتی در قبال رای مردم محسوب می شود. شورای شهرستان رشت طی دو سال گذشته عملکرد خوبی داشت و برای اولین بار جلسات شورا را در بخشداری ها برگزار کردیم، اما به دلیل این کارشکنی ها روند کاری شورا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه حضور ۱۰ عضو از ۱۴ عضو شورای شهرستان رشت برای رسمیت یافتن جلسات ضروری است، خاطرنشان کرد: سه جلسه متوالی گذشته آبستراکسیون شده است.

رئیس شورای شهرستان رشت این شورا با شش بخش و هشت شهر را بزرگترین و فعال ترین شورای اسلامی استان دانست و گفت: شورا هر ماه یک جلسه برگزار می کند و اگر یک عضو سه جلسه متوالی یا شش جلسه غیر متوالی غیبت داشته باشد، از او سلب عضویت می شود.

به دنبال تماس تلفنی رئیس شورای شهرستان رشت با فرماندار این شهرستان در پایان جلسه مقرر شد میرشمس مومنی زاده از فردا پیگیر ارجاع موضوع به شورای حل اختلاف استان باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false