×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه شورای رشت:
دکتر رمضانپور: بلند مرتبه سازی در رشت بر اساس استانداردها صورت گیرد/ تصویب افزایش ارزش معاملات ساختمانی در رشت
در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه شورای رشت به انجام بلند مرتبه سازی بر اساس استانداردهای موجود تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون عمران شورای رشت در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه  شورا اظهار کرد: تعریض و بازگشایی خیابان ها اقدامی اصولی است و  املاک موجود در مسیر باید تعیین تکلیف شوند.
دکتر احمد رمضانپور با بیان اینکه در دوره های گذشته در راستای تعریض خیابان ها و یا احداث کوچه ها به تعیین تکلیف املاک در مسیر دقت چندانی انجام نشد افزود: باید به شهرداری تاکید شود که پس از این در هنگام احداث خیابان ها و غیره به پیمانکار مسیر بازگشایی شده را تحویل دهیم.
وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به چنین مباحثی برای شهرداری رشت بار مالی فراوانی به همراه دارد بیان کرد: یقینا زمانی که ملکی در مسیر پروژه قرار دارد در صورت عدم پرداخت به موقع هزینه تملک ، مبلغ خرید ملک شامل مرور زمان شده و از این بابت هزینه بیشتری به شهرداری تحمیل می شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای رشت به بررسی برخی از پرونده های پرداخت غرامت با محوریت تملک املاک در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در گذشته حق تشرف در چنین مواردی در نظر گرفته می شد اما چند سالی است که این مورد حذف شده است .
رمضانپور با اشاره به دستور دوم جلسه امروز با موضوع بررسی ارزش معاملاتی ساختمان ها در رشت افزود: این موضوع در دومین سال از فعالیت شورای پنجم رشت نیز در کمیسیون عمران شورا مطرح و بررسی شد و کلیات آن در صحن شورا به تصویب رسید اما فرمانداری رشت با این مصوبه شورا مخالفت کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود بیان کرد:  افزایش جریمه به تنهایی نمی تواند در مقابل تخلفات ساختمانی تاثیرگذار باشد و باید راهکارهای دیگری را نیز مورد توجه قرار دهیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با اشاره به اینکه رشت نیازمند بلند مرتبه سازی است تصریح کرد: این موضوع توسط دولت نیز به تائید رسیده و در حال حاضر در شهرهایی از جمله تبریز ساختمان های بیست طبقه در دست ساخت قرار دارد و معتقدم بحث بلند مرتبه سازی بر اساس استانداردهای موجود باید در رشت اجرایی شود.
رمضانپور به رفع مشکل تراکم در رشت اشاره کرد و گفت: باید در مبحث تخلف ساختمانی به تمامی موارد توجه داشته باشیم و شرایطی فراهم شود تا ارزش معاملاتی نیز بر اساس آئین نامه جدید اجرایی شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای رشت  با انتقاد از برخی ساخت و سازها در رشت افزود: در برخی از محلات رشت شاهد ساخت ساختمان هایی در شرایط بسیار  وحشتناک هستیم و باید برای حفظ حقوق شهروندان نیز به این مقوله توجه بیشتری معطوف شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  در بازگشایی مسیر و احداث خیابان ها باید به حقوق شهروندان توجه شود اظهار کرد: در کارشناسی پرونده های تملک با طرفیت شهرداری رشت باید توجه بیشتری صورت بگیرد.
اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه از بلند مرتبه سازی استقبال می کنیم افزود: در حال حاضر ارزش معاملات ساختمانی در رشت با مبلغ ۳۳۶ تومان محاسبه می شود و معتقدم این افزایش در جلوگیری از تخلفات می تواند تاثیر گذار باشد.
وی با تاکید بر اینکه برآورد قیمت تخلفات در محلات مختلف با یک قیمت ریالی یکسان قابل پذیرش نیست گفت: به عنوان مثال قیمت معاملاتی محلاتی همچون گلسار و جانبازان یکسان نیست و باید در این باره تجدید نظر شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با اشاره به اینکه موافق افزایش ارزش معاملات ساختمانی در رشت هستم بیان کرد: در برخی از نقاط رشت ساختمان هایی در حال احداث هستند که هیچ یک از مهندسین حاضر به تایید آن به واسطه عدم دارا بودن استحکام لازم  نیستند.
فرهام زاهد عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به ارزش معاملات ساختمانی در رشت اظهار کرد: چنانچه  به لحاظ تخلف سازی ارزش معاملاتی ساختمان ها را بالا ببریم فرمانداری مخالفت نمی کند و این اقدام همچون بررسی جرایم مربوط به راهنمایی رانندگی است.
عضو کمیسیون عمران شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  رشت در خلاف سازی به دو بخش تقسیم می شود اظهار کرد: در بحث نسق سازی ها شاهد عمق فاجعه هستیم که قابل تفکیک نیستند .
رضا رسولی با بیان اینکه باید بر اساس یک طرح جامع درباره تخلفات ساختمانی اقدام شود افزود: در شرایط فعلی و نحوه محاسبه تخلفات ساختمانی، نسق سازی رونق گرفته است و باید در این باره چاره ای بیاندیشیم.
محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دانشگاه رشته ای به نام برنامه ریزی شهری تدریس می شود اظهار کرد: این رشته در مباحث مدیریت شهری بسیار تاثیر گذار است.
مشاور کمیسیون عمران شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیرامون تخلفات ساختمانی باید یک راهکار مناسب در نظر گرفته شود اظهار کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از خلاف سازی افزایش ارزش معاملاتی است.
مهدی برزگر با بیان اینکه افزایش ارزش معاملاتی در رشت باید مورد توجه باشد افزود: در شرایطی در دولت تدبیر و امید سیاست  بر بازسازی بافت فرسوده است که همچنان در شهر رشت شاهد اجرای ساخت دو طبقه بر روی پیلوت هستیم .
وی با تاکید بر اینکه در روند اصلاح طرح تفصیلی رشت باید تسریع شود بیان کرد: نگاه ما به سازندگان ساختمانی به عنوان یک سرمایه گذار است که باید از وی حمایت شود.
مشاور کمیسیون عمران شورای رشت با اشاره به اینکه در کشورهای همسایه در حاشیه خلیج فارس پروانه ساخت و ساز ۴۸ ساعته صادر می شود گفت: در رشت صدور پروانه ساخت و ساز  ۱۸۰ روز به طول می انجامد و اگر شورای رشت این مهم را از طریق دولت الکترونیک برای شهروندان تسهیل کند جزو باقیات و صالحات برایشان محسوب می شود.
برزگر با تاکید بر ارتباط مستمر ما بین پارلمان ملی در مجلس شورای اسلامی و پارلمان محلی  در شورا افزود: شورای رشت باید ارتباطی قوی تر با نمایندگان مجلس برقرار  کند و در حال حاضر برخی از مشکلات شهر رشت از حد بحرانی نیز عبور کرده و باید با دعوت از روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی به صحن شورای رشت به رفع مشکلات بپردازیم.
وی به موضوع بلند مرتبه سازی در رشت اشاره کرد و گفت: در این باره مشکل قواره های زمین در رشت مطرح است و باید به سمت سیاستی حرکت شود تا مردم زمین های خود را تجمیع کنند.
مشاور کمیسیون عمران شورای رشت با بیان اینکه امروزه سرمایه گذار به دنبال عواید سرمایه گذاری است تصریح کرد: در حال حاضر  وضعیت ناهماهنگی در عرصه ساخت و ساز ایجاد شده  و طرح تفصیلی رشت همانند توپ چهل تکه ای است که نمی توان روی آن حساب باز کرد .
مشاور دیگر کمیسیون عمران شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف در سطح رشت باید اقداماتی انجام شود اظهار کرد: یکی از اقدامات بحث بازنگری در ارزش معاملاتی املاک بوده است.
هانی عسگری با تاکید بر اینکه دو هفته پیش کمیته ای با حضور فعالان صنعت ساختمان تشکیل شد افزود: در آن جلسه کف و سقف ارزش معاملاتی ساختمانی در رشت پیشنهاد داده شد که می تواند در کاهش مشکلات این حوزه تاثیرگذار باشد.
در این جلسه با لایحه افزایش ارزش معاملات ساختمانی در رشت بر اساس آئین نامه جدید موافقت شد و این لایحه به منظور تصویب نهایی به صحن شورا ارسال شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false