×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

ارائه آمارهای واقعی و دقیق امیدآفرینی ایجاد می کند

استاندار گیلان با بیان اینکه ارائه آمارهای واقعی و دقیقی امیدآفرینی در کشور ایجاد می شود، تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

ارسلان زارع در همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، دانایی و توانایی بشر را منوط به داده ها و اطلاعاتی دانست که ماهیت زندگی، حرکت بشر و جامعه بشری را تعیین و تغییر می دهد و اظهار کرد: توسعه یافتگی آرمان جوامع از نگاه دانشمندان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه مدیریت و برنامه ریزی برای کشورهای در حال توسعه از ضرورت مضاعفی برخوردر است، افزود: برنامه ریزی از جمله اولویت هایی به شمار می رود که هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی نقش مهم دارد، زیرا تحلیل وضعیت موجود و پیش بینی وضعیت آینده را دنبال می کند.

استاندار گیلان تحقق توسعه بدون برنامه ریزی و تحقق برنامه ریزی بدون آمار و اطلاعات را غیرممکن دانست و تصریح کرد: آمار رکن اصلی برنامه ریزی دقیقی برای توسعه هر کشور است. مرکز آمار جایگاه رفیعی در نظام قانونگذاری کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارد و بازویی توانمند در امر راهبری و رصد و پایش توسعه کشور محسوب می شود.

زارع با اشاره به نقش روزافزون آمار و اطلاعات در سیاستگذاری ها، خاطرنشان کرد: امروز در عصر مملو از اطلاعات زیست می کنیم و لذا لزوم به روزرسانی آمار و اطلاعات بیش از پیش احساس می شود.

وی نظام آماری و بانک اطلاعاتی را یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی دانست و گفت: بدون داشتن اطلاعات، آمار صحیح و به روز برنامه ریزی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی امکان پذیر نیست.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اعتماد و اطمینان به آمارها، عنوان کرد: آمارهای برگرفته از مرکز آمار حاصل تلاش متخصصین این امر است لذا اعتماد به آمار و برنامه ریزی جزو اصول پذیرفته شده در دنیا محسوب می شود و زیر سوال بردن آمارهای مرکز آمار منطقی و پسندیده نیست.

زارع با بیان اینکه ارائه آمارهای واقعی و دقیق امیدآفرینی در کشور ایجاد می شود، تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم لذا اعتماد و اطمینان به این آمارها دشمنان نظام و ملت را ناامید می کند.

وی خواستار ارتقای فرهنگ آماری در کشور شد و اضافه کرد: به دنبال تقویت «سامانه اطلاعات آماری استان» هستیم و دستگاه های اجرایی وظیفه دارند از این پایگاه استفاده کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدرن سازی نظام آماری باید مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ما برای تدوین سند اشتغال روستایی، اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه و استفاده بهینه از اطلاعات آماری نیاز به ثبت داده های مکان مند داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false